Onbehaarde vlekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shana_s

Onbehaarde vlekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 17:49

Hoi iedereen,

De laatste week van de paasvakantie ben ik voor de eerste x met mijn paard naar de zee geweest, toen had ik gezien dat ze sommige kleine kale vlekjes op haar bil had. Toen ik het wat beter bekeek zag ik dat je als je een haar nam dat er precies een korstje , of huidschilfer of hoe je het kan noemen aan hong.

Toen we terug thuis kwamen dan heb ik er elke dag terug naar gekeken en dan stopte het precies. Nu vandaag ging ik ze eten geven en zag ik dat het super hard was terug gekomen. Terjuist heb ik het nog eens deftig bekenen. En het is enkel op haar bil , lies en het begint ook zachtjes aan de rug te komen( maar dit enkel op de linker kant) en op haar buik heb ik ook al enkele plekjes gevonden.

Morgen bel ik de veearts , maar wou ook eens weten dat jullie dit hebben meegemaakt..?

xx Shana

Carolaa

Re: Onbehaarde vlekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:51

misschien een schimmel infectie?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:10

hoort dit niet bij medisch?
lijkt me ook een schimmelinfectie.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:24

Verplaatst van TAO naar MD.

Shana_s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 19:18

Carolaa schreef:
misschien een schimmel infectie?

Ahja,
Weet je wat je er tegen kan doen?
Het is maar dat ik weet wat ze me morgen kunnen vertellen..

Carolaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 09:09

wassen met imaverol. En verder zou ik het anders even aan de dierenarts vragen. INdien het echt een schimmel infectie is moet je wel goed oppassen, dit is namelijk besmettelijk. Dus ook goed je borstels, dekjes, peesjes, singel e.d goed schoonmaken. ( wassen ) En zorgen dat het andere paarden ook niet krijgen.