Maico het paard wat ik verzorg heeft vrijwel zeker een gekanteld hoefbeen bij 2 voorhoeven? Weet iemand hier een oplossing voor? Speciaal beslag , En wie heeft hier ervaring mee en heeft het weer goed gekregen.Groetjes Car[/b] Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maico het paard wat ik verzorg heeft vrijwel zeker een gekanteld hoefbeen bij 2 voorhoeven? Weet iemand hier een oplossing voor? Speciaal beslag , En wie heeft hier ervaring mee en heeft het weer goed gekregen.Groetjes Car[/b] 

Citaat:Laten bekappen volgens strasser methode.
Zelf geen ervaring mee, maar genoeg positieve ervaringen over gehoord van paarden met ernstige hoefbevangenheid, die volledig opknapten.
Eigenlijk is dit de enige methode waarbij de hoef echt GEZOND wordt gemaakt. En het is zelfs goedkoper dan speciaal beslag!
.
.
). Ondertussen is hij al weer een keer beslagen, dit keer met een gewoon ijzer en hij is absoluut niet gevoelig meer op die voet. Je kunt nu (5 maanden later) aan de hoef zien dat hij bevangen is geweest vanwege de ring in de hoef en vanwege de vorm die nu goed bijgehouden moet worden, maar verder merk je niks meer aan hem. Hij is na dat eerste beslag geen dag meer kreupel geweest en ook zijn gangen zijn nog net zo fantastisch als voor die tijd, hij is dus ook niet korter gaan lopen of zo (daar hadden we wel rekening mee gehouden). Er hebben diverse mensen naar gekeken die er verstand van hebben (DA, Rodinde, hoefsmeden) en die zeggen allemaal dat ik ontzettend veel mazzel heb gehad. Ik kan alles weer met hem, ook springen. Okee, de internationale top zal wel teveel gevraagd zijn
, maar dat ligt waarschijnlijk meer aan mijn eigen talent }> .Janka schreef:maar de hoeven groeien niet zo snel en ze heeft er nu minder last van..
Als ze wel snel groeien kun je dus sneller de stand corrigeren en daardoor het hoefbeen minder pijnlijk op de zool laten drukken.