Citaat:
Ik ben niet zo een voorstander van het alternatieve circuit. Als er werkelijk iets aan de hand is blijf je namelijk maar aanmodderen terwijl het probleem niet wordt aangepakt.
Erik Laarakker valt misschien in jouw visie onder het alternatieve circuit, maar hij heeft wel degelijk diergeneeskunde gestudeerd, hij heeft dus een "normale" diergeneeskundige achtergrond.
Voor "normale" dierenartsen is het vaak ook lastig om bij vage klachten een juiste diagnose te kunnen stellen.
Een holistisch dierenarts kijkt niet alleen naar de (plaatselijke)symptomen maar kijkt naar het lichamelijk en geestelijk functioneren van het paard in zijn geheel en komt zo tot een diagnose.
Ik zou (ondanks dat ik (nog) geen persoonlijke ervaring met Erik Laarakker heb) zelf kiezen om inderdaad een consult bij hem aan te vragen.
Wat je qua voer zou kunnen proberen is bijvoorbeeld kwikbeet (bietenpulp van Dodson & Horrell) met zemelen, goed voor de darmen en levert ook langzaamwerkende energie op (dus geen energie-explosies) misschien aangevuld met een kleine hoeveelheid vitaminen. Maar ik zou als ik jou was die vraag dan ook neerleggen bij Erik Laarakker, je hebt blijkbaar toch een zeer gevoelig paardje die snel een te rijke voeding heeft (zoals de meeste koudbloeden natuurlijk..)
Vervelend in ieder geval als je het gevoel hebt dat je paardje niet helemaal lekker in zijn vel zit (ondanks het feit dat hij wel lekker levendig is
)