Tijdens het longeren was hij al helemaal vreemd. Hij liep met zijn neus over de grond, normaal doet hij dat niet zonder touwtjes, dus ik denk dat gaat goed. Totdat hij echt gaat lopen alsof hij wil rollen. Alleen schrok hij en sprong een paar rondjes bokkend. Daarna weer snuffelen, maar eerst nog een rondje bokken. En toen opeens lag hij en wilde rollen. Ik had zoiets van even overeind werken, want wil hem niet leren dat hij mag liggen tijdens werk. Gewoon een klap met de zweep in de lucht en hij sprong weer bokkend rond.
Daarna even losgelaten en laten rollen. Inderdaad ging hij gelijk weer. En flink lang. Trappen naar zijn buik doet hij niet, althans heb ik niet gezien.
Ik heb niet echt gelongeerd, want hij wilde slecht voorwaarts, normaal is draf draf. Maar nu moest ik echt stem gebruiken om hem vooruit te houden.
Dus niet echt erg, maar gewoon heel anders als normaal. Weet iemand hoe dit kan komen? En wat moet ik ermee. Ik heb hem heel de avond in de gaten gehouden, toen was er niets bijzonders.
Van gisteren overdag weten we niets, toen was er niemand in de schuur. Alleen tijdens voerperiodes. Dan stond hij wel overeind.
Hij mest wel, maar niet echt veel volgens mij. Gisteren vanaf 16.00 uur tot en met in de avond 22.00 uur maar 2x. Hij eet wel iets langzamer als normaal volgens mij. Hij heeft ook minder honger.
Temperatuur weet ik niet, misschien vanmiddag, dan koop ik even een thermometer. Die wilde ik al langer kopen, aangezien degene die we hadden liggen stuk is.
Vanmorgen voelde hij vrij koud aan.
Ik ben net met hem buiten geweest en werd daar niet happy van. Ik moest hem echt constant met stem in stap houden anders stond hijstil. Normaal moet ik hem de eerste rondjes echt remmen. Maar nu wilde hij amper in draf.
Ik vind dit echt niet fijn, wie weet wat het is? En wat moet ik ermee?
Ps: Even de titel wat duidelijker gemaakt.