Huidprobleem

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

serenta

Huidprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 23:22

Hoop dat iemand mij weer verder op weg kan helpen
Hier eerst even wat foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De foto's zijn van een paar jaar geleden, maar die zijn het duidelijkst. Hij heeft last van huid-depigmentatie
het haar valt eraf, daarna komt er een wit plukje haar en groeit het allemaal tegelijk weer aan. Teminste zo gebeurde het in het begin
Echter nu blijven de plekken "open" haarloos of zo dun en kort dat je het bijna niet kan zien.
DA is al meerdere malen voor geweest, ook al bloedtesten, enz gedaan. het is dus geen schimmel ofzo.
Echter is na de zomer zijn manen en staart toen ook begonnen met uitvallen zie foto hier onder.
Afbeelding
Oke dit is puur appaloosa, maar elke winter groeit het weer iets aan en in de zomer vat het weer allemaal uit.
Heeft een van jullie dit ook wel eens meegemaakt? En wat kan ik eraan doen.
Even voor de duidelijkheid, paard heeft er geen jeuk van, dus dat is het probleem niet, maar vind het niet echt
een gezicht zeg maar.
De plekken blijven zeg maar zoals je op de 1ste, 4de en 5de foto ziet.
Alvast bedankt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:23

serenta

Re: Huidprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 00:39

Hij heeft een hele tijd van Pavo "total Supply" gekregen en daarbij ook zeewier. Hierop gaf hij geen reactie. Toen ik nog van een ander merk ook zoiets geprobeerd en daarop was ook geen verschil te zien.

Vitiligo is al eerder gezegt, maar dan blijken de haren gewoon aan te groeien en dat is juist wat niet gebeurt.

Tnx voor de tip, ga het in elk geval wel proberen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 00:47

als er echt een serieus tekort zou zijn dan is dat met bloedonderzoek wel aan te tonen natuurlijk..
een tekort duurt wel vrij lang om dat weg te werken en als hij het eigenlijk standaard te weinig krijgt in het voer dan blijft dat natuurlijk wel bestaan.
vandaar dus mijn vraag wat er gevoerd word

ja ik zou denken aan vitiligo.
maar groeien de haren daarbij altijd weer aan dan?

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-09 00:54

ellepel schreef:
ja ik zou denken aan vitiligo.
maar groeien de haren daarbij altijd weer aan dan?

Die vraag heb ik dus al eens eerder gesteld maar daar kan niemand mij antwoord op geven

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 01:02

pip85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 18:43

ik heb ook een paard met een huidproblemen, wat ik heb gedaan om te achterhalen wat ze heeft is een bloedonderzoek (maar daar komt vaak niet veel uit, bij mij dus ook niet) en een allergietest. ik moest haar opsturen naar die mevrouw en zij heeft toen gekeken wat het paard mankeert. mijn paard had geen allergie voor iets want ze is echt op alles getest waar het paard mee in aanraking komt, maar mijn paard had een probleem met de afvoer van afvalstoffen.

misschien is het een idee voor jou om deze test ook te doen. ze heeft een eigen site en die site is http://www.natuurlijkinbalans.nl. zo kun je misschien ook achterhalen wat je paard heeft en is voor het paard beteken. veel succes ermee.

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 22:28

annemarie85 schreef:
ik heb ook een paard met een huidproblemen, wat ik heb gedaan om te achterhalen wat ze heeft is een bloedonderzoek (maar daar komt vaak niet veel uit, bij mij dus ook niet) en een allergietest. ik moest haar opsturen naar die mevrouw en zij heeft toen gekeken wat het paard mankeert. mijn paard had geen allergie voor iets want ze is echt op alles getest waar het paard mee in aanraking komt, maar mijn paard had een probleem met de afvoer van afvalstoffen.

misschien is het een idee voor jou om deze test ook te doen. ze heeft een eigen site en die site is http://www.natuurlijkinbalans.nl. zo kun je misschien ook achterhalen wat je paard heeft en is voor het paard beteken. veel succes ermee.

Nee klopt bij het bloedonderzoek bij hem kwam er ook niets uit. Ik ga even op de link die je gaf rond neuzen. bedankt voor de info
heb je toevallig foto's van je paard voor en na dat je dat ging doen?

pip85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 15:54

serenta schreef:
annemarie85 schreef:

Nee klopt bij het bloedonderzoek bij hem kwam er ook niets uit. Ik ga even op de link die je gaf rond neuzen. bedankt voor de info
heb je toevallig foto's van je paard voor en na dat je dat ging doen?

nee helaas, maar ik ben nu weer iets anders aan het uitproberen want het middeltje heeft het probleem niet opgelost. ik ben nu zonnobloem olie aan het voeren, zodat de huis niet zo droog is. ben er nu drie dagen mee bezig. dus ik hoop dat het aanslaat. dit was een tip van de zadelmaker want bij hun had een paard ook een huid/jeuk probleem.

dus het is nu even afwachten. maar als dit echt niet helpt ben ik toch van plan om naar Eric Laarakkers te gaan. hij is een holistische dierenarts die wel iets kan met dit soort problemen bij paarden.