t-touch

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wivinne

t-touch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 09:52

Via de zoekfunctie heb ik niets gevonden.....

Heeft iemand ervaring met t-touch of weet iemand hoe deze massage inwerking gaat? Enkele voorbeelden misschien.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:55

Misschien krijg je meer reacties als je deze vraag op een ander forum stelt, dit lijkt me mee wat voor Natural Horsemanship.
Ik zal even vragen of het verplaatst kan worden.

Edit: even gezocht voor je (en er is nog meer te vinden als je gaat zoeken op TTEAM):

[EA-GZ] TTouch-methode

[PP] TTEAM en TTOUCH , ervaring ??

lailapri

Re: t-touch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 21:35

ik, het helpt je paard om bewust te worden van het lijf en te aarden. dit is een van de dingen die ik nog wel met de oudjes kan doen, en je ziet ze echt veranderen, en dat op hoge leeftijd. Leren beter hun voeten neer te zetten en beter het lijf te gebruiken. worden bewust dat ze benen hebben en een achterhand. aarden beter en daarnaast vinden ze het echt lekker. Het scheelt per pony welke oefening/touch ze lekker vinden maar hebben alle wel hun favo.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:39

--> MD

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 08:50

De Ttouch methode is niet zozeer een massage voor de spieren maar de touches en oefeningen werken in op het zenuwstelsel en de hersenaktiviteit (dit is gemeten). Er komt meer ruimte voor leren, bewustwording, spanningvermindering en vermindering van de fight en flight reaktie.

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 17:25

tis fijn voor je paard