Zij hoefjes waren echt heel erg vies, omdat hij de vorige dag in de bak heeft gerend. De bak bestaat uit veel modder en hout, er wordt ook al jaren daar niet meer in gereden, omdat je er heel erg diep in zakt met je paard/pony.
Dus zijn hoefjes zaten over de vastgekoekte modder met houtsnippers. Toen ik bij zijn linkerachterbeen kwam, zag ik een klein bobbeltje. Ik dacht dat dat bobbeltje bij zijn uitkrabafval hoorde, maar dat was dus niet zo. Ik probeerde het toch met mijn handen weg te halen, maar het zat erg vast. Dan voel ik ineens dat zijn straal heel erg zacht was en dat er onder die bobbel een heel klein beetje vochtigheid uit komt.
Ik heb gelijk het baasje gebeld en die wist er ook niks vanaf dat hij eventueel rotstraal zou hebben.
Later op stal heeft er iemand naar gekeken en heeft bevestigd dat het rotstraal is.
Ik had nadat ik het zelf had ontdekt, heel zijn stalletje uitgemest en zijn hoefjes met water afgeborsteld.
Wat kan ik nog meer doen, om te zorgen dat de rotstraal zo snel mogelijk verdwijnt?
Er wordt al elke dag uitgemest en een keer in de week gaat alles er uit. Zijn hoefjes worden meestal dagelijks uitgekrabd, maar soms wordt er een dagje overgeslagen (dat komt meestal door mij, omdat ik het soms vergeet

Ik hoorde ook dat teer heel erg slecht is, omdat het de bacteriën op sluit.
Dus wat zijn jullie methodes en hoe snel is het weg gegaan?