Bach-bloesem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kev

Bach-bloesem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 22:13

Wie heeft er ervaring met en/of verstand van Bach bloesems?
Ik heb wel gezocht maar kom alleen wat losse opmerkingen tegen.
Mijn paard is opeens erg schrikachtig geworden, waarschijnlijk een klein traumatje van een keer goed schrikken. Omdat ik weet dat het niet in de aard van het paard zit en hij het ook niet doet om mij te vervelen denk ik echt dat het een stukje spanning is.
Daarbij komt dat ik ook een beetje angstig ben geworden nadat we de bakrand hebben geraakt, hij niet altijd een rem heeft en ik er ene paar keer bijna afgevallen ben. Hij is supergevoelig voor hoe ik me voel dus we versterken elkaar! Paardje is 3,5 jaar, we doen het rustig aan, hij is verder superlief leergierig.

Dus: druppeltjes voor mens en paard, welke zouden handig zijn? Alle concrete info/ ervaringen welkom!

PS: ik heb zelf wel ervaringen met Stressless van Primeval (ander paard) maar ik denk dat dat beter is voor paarden waarbij het meer in hun natuur zit en bovendien is het erg prijzig!!

Bedenk me nu dat dit misschien bij supplementen moest staan? Wil een mod het dan even verplaatsen?? Lachen

Romyv

Re: Bach-bloesem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:53

Wat je ook kan doen is tips vragen over grondwerk ed. Daarmee versterk je de band tussen jou en paardje en leren jullie allebij weer vertrouwen te krijgen waardoor je het probleem oplost ipv de symptomen bestrijd.. Veelal worden zowel paarden als mensen immuum voor dergelijke druppels en het zit ook vaak tussen je oren (wat betekend dat het bij jou werkt maar bij je paard niet..)

Succes iig

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 12:57

Grondwerk wil ik inderdaad ook met hem doen. Zowiezo longeer ik altijd eerst voordat ik erop ga zitten. Ook dan kan hij zomaar gaan rennen, maar dan is dat voor mij natuurlijk niet zo erg. We denken dat het komt omdat hij 1 keer heel erg geschrokken is, maar waarom hij nu steeds gaan rennen is ons niet duidelijk, soms omdat hij schrikt, maar ook als er geen aanwijsbare oorzaak is.
gelukkig hebben we tijd zat en veel geduld! Lachen

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:02

Mijn vriendin heeft Bach bloesem gebruikt voor haar pony. Deze is erg druk van nature en heel schrikachtig in vreemde omgevingen.
Zij heeft via een vrouw in Wierden een mengsel gehad wat erg goed zou moeten werken. Helaas werkt het voor haar pony niet.

Maar kwaad kan het absoluut niet. Wil eventueel wel het telefoonnummer voor je opvragen zodat je die vrouw eens kunt bellen.

Lietje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:02

Wat ik wel eens geef is Rescue spray. Dat kan je gewoon bij de drogist kopen en is eigenlijk voor mensen. Ik geef mn paard dan een wat hogere dosis. Het kost ong 10 euro.
http://www.rescuespray.nl

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:09

Ik heb goede ervaringen met Bach Bloesem. Had een overdreven druk paard, heel aanwezig. Wilde altijd en heel veel aandacht. (iritant als je een ander paard aan het poetsen bent en hij is steeds aan het schoppen tegen de deur en tig rondjes draaien in stal).
Ben met dit paard naar Margriet Dudok van Heel geweest en voor hem druppeltjes gekregen.
Binnen een week deed dit paard weer "normaal", hij was heel onzeker en wilde daarom super zijn best doen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:21

Kev schreef:
Grondwerk wil ik inderdaad ook met hem doen. Zowiezo longeer ik altijd eerst voordat ik erop ga zitten. Ook dan kan hij zomaar gaan rennen, maar dan is dat voor mij natuurlijk niet zo erg. We denken dat het komt omdat hij 1 keer heel erg geschrokken is, maar waarom hij nu steeds gaan rennen is ons niet duidelijk, soms omdat hij schrikt, maar ook als er geen aanwijsbare oorzaak is.

Ergens is dat ook niet eerlijk he.. Veel mensen jagen ze even goed op aan de longeerlijn zodat ze lekker kunnen bokken, maar die paarden begrijpen nooit meer dat het niet de bedoelig is dat ze het niet doen wanneer je erop stapt!

De basis bij grondwerk is samenwerken en communicatie.. Hij moet je in de gaten houden als die los staat, op afstand reageren op je stem en lichaamshulpen ed. Ik zou hier echt eens mee aan de slag gaan, zal je heeeel veel voordeel mee uithalen!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:42

Ik heb ook goede ervaring met Bach Bloesems. Mijn paard kreeg eerst ook een mengsel, maar dat werkte niet goed. Is ook logisch, als je bedenkt dat verschillende druppels elkaars werking kunnen verminderen.
Ik heb toen het boek van Margriet Dudok van Heel gekocht en heb geprobeerd zo goed mogelijk uit te zoeken welke bloesem mijn paard nodig had, ook met behulp van internet. De eerste keer had ik blijkbaar niet de goede bloesem, want het werkte niet. De tweede keer had ik wel beet; inderdaad binnen een week een ander paard.

Dus mijn tip: koop meteen het boek van Margriet Dudok van Heel en probeer uit te zoeken welke bloesem je paard nodig heeft, eventueel ook met behulp van andere informatie. Je hebt misschien niet meteen de goede te pakken, maar als je dat wel hebt dan zul je het meteen merken. Van een mengseltje zul je weinig merken, ookal zit de goede bloesem daar wel bij. Die wordt dan te veel afgezwakt door de andere bloesems. Je kunt natuurlijk ook naar Margriet toe gaan, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 14:01

Romyv schreef:
Kev schreef:

Ergens is dat ook niet eerlijk he.. Veel mensen jagen ze even goed op aan de longeerlijn zodat ze lekker kunnen bokken, maar die paarden begrijpen nooit meer dat het niet de bedoelig is dat ze het niet doen wanneer je erop stapt!

De basis bij grondwerk is samenwerken en communicatie.. Hij moet je in de gaten houden als die los staat, op afstand reageren op je stem en lichaamshulpen ed. Ik zou hier echt eens mee aan de slag gaan, zal je heeeel veel voordeel mee uithalen!

Ik longeer absoluut niet om hem op te jagen hoor! Als hij ervandoor gaat laat ik hem altijd weer terugkomen, op mijn stem en dat doet hij ook. Hij reageert heel goed op de stemhulpen gelukkig!

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:34

Heb even gesnuffeld voor je en denk dat je met deze sitewel verder komt, in inder geval informatie.

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 20:56

Ik heb zelf ook hele goeie ervaringen met bach bloesem en ben zelf met de cursus hiervoor bezig. Bach bloesems zijn voor zowel mens als dier zeer geschikt, je moet alleen de juiste samenstelling kiezen. Het kan geen kwaad als je voor iets anders kiest, maar alleen sla je de plank dan mis en heeft het geen toegevoegde waarde.

Bij dieren en kleine kinderen moet je er wel omdenken dat je de alcohol eruit kookt. Dat is niet goed voor ze.

Als je meer wil weten of als ik iets voor je kan betekenen (kan je ook doorverwijzen naar iemand) pb me dan even.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:42

Je kunt ervoor kiezen om geen alcohol toe te voegen toch? Dan is het wel minder lang houdbaar, maar toch nog lang genoeg. Er komt dan alleen nog wat alcohol mee met de druppels uit het stockflesje. Moet je die er ook uit koken?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 12:28

--> VS

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:09

LindyH schreef:
Je kunt ervoor kiezen om geen alcohol toe te voegen toch? Dan is het wel minder lang houdbaar, maar toch nog lang genoeg. Er komt dan alleen nog wat alcohol mee met de druppels uit het stockflesje. Moet je die er ook uit koken?

Om de bach bloesems te maken gebruiken ze alcohol. Voor de samenstelling/de druppels die je dan maakt, daar kook je alleen de alcohol uit. Dus alleen voor datgene wat je daadwerkelijk gebruikt.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:51

Chrisss schreef:
Om de bach bloesems te maken gebruiken ze alcohol. Voor de samenstelling/de druppels die je dan maakt, daar kook je alleen de alcohol uit. Dus alleen voor datgene wat je daadwerkelijk gebruikt.

Dit snap ik ff niet...
Bedoel je dat het alcohol uitkoken alleen aan de orde is als je zelf bach druppels maakt?

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 14:00

LindyH schreef:
Chrisss schreef:

Dit snap ik ff niet...
Bedoel je dat het alcohol uitkoken alleen aan de orde is als je zelf bach druppels maakt?

Nee, niet alleen als je de druppels zelf maakt. Ook als je een flesje bach bloesem hebt laten samenstellen/koopt, of bijvoorbeeld met de rescue, dan kook je de alcohol eruit. Alcohol is niet geschikt voor kinderen of dieren.

Dus als je druppels maakt, dan doe je ze in het bronwater/mineraalwater en kook je de alcohol eruit. De werkende kracht blijft dan gewoon aanwezig, maar de alcohol verdampt.