Geen gekkigheid, schoon gemaakt en weer de wei op.
De dag erna had hij een dik been en was het warm en was hij behoorlijk kreupel en was de wond flink aan het etteren.
DA gebeld, pijnstiller en antibiotica gekregen voor onder het voer.
Inmiddels zijn we ruim anderhalve week verder, wondje is dicht, mooi roos velletje.
Maar, zodra hij iets van beweging heeft, spelen of wandelen, dan word het been weer dikker.
Meneer loopt niet kreupel, en ik weet zeker dat als ik straks op stal kom het weer dun is en niks warm en niks aan te zien.
Maar dus zodra hij rent of wat dan word het weer dikker, de kogel en de ruimte tussen de pezen
wat kan dit zijn?Ik heb weer contact gehad met de DA, die komt maandag, maar ik maak me zorgen, tercht of niet?
Afgelopen week had ik gebeld met dezelfde vraag en toen zei de DA dat door de kou dit soort dingen kunnen gebeuren, dat je dat bij dingen als mok met dit weer vaker ziet.
Bloed stroomt slechter en bij beweging word het dan dikker...........maar nu sprak ik een andere assistent DA en die zei dat we er beter maandag naar konden kijken om iets anders uit te sluiten en te kijken hoe we ervoor staan en tot die tijd moet hij helemaal op rust.
Wie herkent dit en kan we wat meer vertellen?
Hij loopt geen pas kreupel, en sóchtends ziet het been er super uit, en bij weinig tot geen beweging ziet het er in de avond ook goed uit.
Dus alleen bij beweging word het weer dikker, de kogel en de ruimte tussen het been en de pees naar boven toe.