Advies gevraagd over voeding veulens

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shakir

Advies gevraagd over voeding veulens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 13:57

Ik wou graag even weten of ik goed bezig ben.
Mijn Andalusierveulen kreeg Pavo veulenbrok bij de fokker en die geef ik nu door, gemengd met nature's best (zonder suiker) zodat het niet te straf is.
Ik heb al vernomen en zelf al slechte ervaring met pavo veulenbrok (mijn veulen kreeg kort erna ocd), dus hoop dat ik geen kwaad doe met deze korrel te geven. De schrik zit er wat in en daardoor voel ik me wat onzeker om deze korrel te blijven voeren.
Het is moeilijk om te weten wat goed is, daar sommige beweren dat granen slecht zijn voor de darmflora en anderen dan weer beweren dat granen zoals gerst best zijn voor een veulen, beter nog dan biks.
Kan ik wat advies krijgen over eigen ervaringen met voederen van jonge, Iberische veulens?
Ik dacht om Pavo te vervangen door Agrobs :
http://www.agrobs.de/de/vertrieb/PA_NL.htm

Sette

Re: Advies gevraagd over voeding veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 19:57

Er zijn meerdere factoren waardoor een paard/veulen ocd kan krijgen.
Je kan meerdere merken bellen/mailen om te vragen wat zij adviseren. Bij Pavo kan je ook een schema invullen, en dan krijg je een voedingsadvies opgestuurd via mail.

Shakir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 20:11

Ik vraag me niet af hoeveel ik precies moet geven, want geef zo weinig mogelijk pavo. Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met voederen van Andalusiers en wat zij beste vinden als voeding.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:05

Ach speciaal voor Andalusiers.. Een paard is een paard. Verschil tussen warm- en koubloed oke, maar niet per ras.

Ten eerste: nature's best is helemaal niet zonder suiker, dat is een verkooppraatje. Hoeveel brok voer je per dag, verdeeld over hoeveel voederbeurten? Hoelang per dag staat je paard buiten? Hoeveel en hoe vaak per dag kan je paard ruwvoer eten? Wat voor ruwvoer is dit?