dikke onderbuik

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cocochanel

dikke onderbuik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 22:08

Ik vroeg me af of misschien nog meerdere mensen een jong paardje hebben met een dikke (onder) buik?
Ik heb zelf een 2 en een half jarige halfbloed arabiertje en ze heeft al zolang als ik haar heb een dikke buik...(veulenbuik dacht ik altijd dat het was ???)
Toen ze nog wat jonger was (vanaf een half jaar heb ik haar ) stak hij ook aan allebei de zijkanten helemaal uit en aan de onderkant,nu is ze wat ouder en groter (ongeveer 1,50 nu ) is die aan de zijkanten ver weg,maar der onderbuik houd ze maar zo erg. Ze lijkt net drachtig.. Boos! maar is verder absoluut niet dik..
Is dit nu nog steeds haar veulenbuik ? Er staat sinds kort ook een jonge welsh bij ons op stal van 7 maanden en die heeft precies hetzelfde buikje als die van mij altijd had..

Doe verder nog niet zoveel met haar natuurlijk maar vroeg me af of misschien meer mensen dit herkennen en of ze weten of
die buik straks weggaat als ik haar ga inrijden en dus meer beweging geef..
Of dat iemand misschien weet of het iets is wat vooral bij de wat smallere type paardjes voorkomt,vriendin van me heeft namelijk een paint net zo oud als die van mij maar die heeft daar nooit last van gehad en is altijd precies mooi in bouw geweest..

Alvast bedankt!

cocochanel

Re: dikke onderbuik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 22:09

Oh ja,vergat te zeggen dat ze zeker geen wormen heeft dus dat kan het niet zijn........

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:12

Ik zat idd eerst aan wormen te denken, maar je zegt dat dat t niet kan zijn. Heb je mestonderzoek gedaan dat je dit zeker weet?
Anders denk ik dat t gewoon de leeftijd is. Wss gaat dit idd weg als ze aan het werk gaat en bespierder wordt.
Ik vind het ook wel iets typisch voor een pony, weet niet hoe groot die van jou is? Vaak zie je ook pony's die altijd zo 'buikig' blijven.
Maar ik denk dat het gewoon de welvaart en leeftijd samen is!

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 22:39

heb van de week idd der mest laten onderzoeken,voor de 2de keer al en die was helemaal in orde.. ze is nu 1,50/1,55 ongeveer,moet der nog eens goed opmeten.. hopelijk gaat het idd weg want krijg er veel commentaar op waar ik afentoe helemaal gek van word Knipoog
Thanx voor je reactie!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 13:40

Werkt het ook niet om haar gewoon een paar keer los te gooien?
Misschien wat meer bewegen Lachen
Suc6 nog verder!!

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 14:14

Ze beweegt erg veel,staat heel veel buiten in de bak of de wei met andere paarden waar ze mee speelt,rent en gek doet..
Verder wandelen we geregelt en laat ik haar ook vaak rennen..
Zomer's staat ze dag en nacht buiten in de wei en doe ik ook regelmatig dingen met haar! Vind haar nog net iets te jong om te gaan longeren dus ben daar nog niet mee begonnen..
Maar hoopte een beetje dat andere mensen dit misschien herkennen in hun eigen paardje......

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:18

ik herken het zeker. mijn 20-jarige heeft het ook.
hoe het overgaat weet ik helaas niet

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:22

Mijn paard was voor hij getraind werd ook erg buikig. Sommige mensen dachten dat hij drachtig was Bloos
Toen hij dressuurmatig getraind werd, verdween dat buikige als sneeuw voor de zon! Het was een kwestie van slappe spieren en zijn rantsoen ( hij wordt buikig van veel ruwvoer ). Nu staat hij al weer vier maanden op boxrust en zie ik zijn buik weer groeien. Ik ga er van uit dat het strak als hij weer getraind wordt, gewoon weer bijtrekt.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:46

Is het geen gras/hooi buik? Hoeveel krijgt hij te eten?

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 20:44

@danneke :is de buik van jou paardje nooit weg gegaan dan?

@erleyne : Fijn om te horen Knipoog ,ga over een klein jaartje beginnen met rijden dus hopelijk verdwijnt die van haar dan ook!

@kris : ze krijgt als ze op stal staat (met dit weer dus) 5 á 6 plakken hooi op een dag,meusli 4 handjes en wortels en appels (stuk of 7 á 8 op een dag )
Als ze op de wei staat krijgt ze 's avonds 3 plakken hooi als ze weer naar de stal gaat en gewoon eten... dit is toch niet te veel ? ofwel ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:45

Als je straks gaat trainen als het dier oud genoeg is, is de kans groot dat het buikje weggaat, heeft ook te maken met buikspieren.