Ik heb zelf een 2 en een half jarige halfbloed arabiertje en ze heeft al zolang als ik haar heb een dikke buik...(veulenbuik dacht ik altijd dat het was ???)
Toen ze nog wat jonger was (vanaf een half jaar heb ik haar ) stak hij ook aan allebei de zijkanten helemaal uit en aan de onderkant,nu is ze wat ouder en groter (ongeveer 1,50 nu ) is die aan de zijkanten ver weg,maar der onderbuik houd ze maar zo erg. Ze lijkt net drachtig..
maar is verder absoluut niet dik..Is dit nu nog steeds haar veulenbuik ? Er staat sinds kort ook een jonge welsh bij ons op stal van 7 maanden en die heeft precies hetzelfde buikje als die van mij altijd had..
Doe verder nog niet zoveel met haar natuurlijk maar vroeg me af of misschien meer mensen dit herkennen en of ze weten of
die buik straks weggaat als ik haar ga inrijden en dus meer beweging geef..
Of dat iemand misschien weet of het iets is wat vooral bij de wat smallere type paardjes voorkomt,vriendin van me heeft namelijk een paint net zo oud als die van mij maar die heeft daar nooit last van gehad en is altijd precies mooi in bouw geweest..
Alvast bedankt!