Wat me opvalt is dat hij reeds van het begin af met een scheve staart heeft gelopen. Voornamelijk onder het zadel maar ik zie het ook wanneer hij vrij op het land loop. Hij draagt hem altijd naar links en lichtjes opgehoffen. Hij heeft ook een vrij weke/doorgezakte rug wat denk ik samen het 'probleem" veroorzaakt. Wanneer hij hem niet scheef houdt, houdt hij em vrij dicht bij z'n kont aan.
Ondanks dat hij steeds zijn staart scheef houdt, loopt hij in de bak heel netjes in aanleuning en stabiel in stap en draf. In galop heeft hij nog moeite, is hij snel en springt hij vaak over in kruis.
Op de baan galloppeert hij super en heel soepel dus volgens mij ligt het voornamelijk nog aan zijn balans. Hij is ook nog niet zo lang onder het zadel natuurlijk.
wanneer hij vrij op het land draaft of galoppeert kan hij echt lopen showen, strekt de voorbenen en heeft hij een zeer krachtige achterhand.
hij is ongeloofelijk elastisch, kan zowel naar links als rechts als het ware dubbel vouwen. Als hij rolt rolt hij netjes over. Is bij het poetsen en opzadelen altijd heel lief en rustig. reageert niet echt vervelend wanneer je met je handen druk op zijn rug maakt en is altijd uitermate lief en braaf. En hij doet ook never nooit moeilijk in het rijden.
eind oktober heb ik de ostheopaat laten langskomen voor een check want ik was toch vrij bezorgd. Maar hij kon nietvinden. Hij moet uiteraard nog uitgroeien, hij staat ook nog wat overbouwd. Maar hij kon geen abnormale spanningen of blokkages vinden. Hij heeft de pony wat los gemaakt en dan heb ik hem rust gegeven op het land en stilletjes aan weer opgenomen.
Hij hoefde maar 1x, maximum 2x ongv in de week te werken. Nu was het ongeveer een maand geleden dat hij nog echt heef 'gewerkt' en zijn we vooral op de baan gaan rijden. Dit weekend hebben we 3 daagjes met hem naar de veluwe geweest. Alles dik in orde, maar toch die scheve staart.
zijn er nog mensen met zulke paarden of ervaringen?
hier foto's ter illustratie

hier doet hij het heel extreem:
)
integendeel, was op een wandeling waar we heel veel gestapt hebben met een lange teugel en gezellig babbelen tussendoor. beetje zitten als op een zetel met veel lachen tussendoor en paarden wat laten genieten van de omgeving. Een galopje in verlichte zit tussendoor met heel licht contact.

.. iets korter...maar hij draagt m niet continu naar 1 kant.