Equitop gonex -->paard loopt niet zuiver ?? iemand ervaring?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knoevel

Equitop gonex -->paard loopt niet zuiver ?? iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 21:55

hallo !

zit met het volgende :

mijn paard heeft nu sinds 2/3 maanden last van niet zuiver lopen.
dan weer goed lopen en 15 weer niet en 10 min. later weer goed...etc, dit met alles, rijden, longeren, wandelen.
da is al meerderen malen geweest en steeds als zij er is is er niets of weinig te zien. tot afgelopen maandag.
toen is ze ook weer geweest omdat ik vond dat het duidelijk weer erger was geworden, was nl de dag ervoor poging gedaan tot wandelen, maar kwam niet verder tot aan de poort... totaal stijf , hinken aan achterbeen en kreunen en puffen bij het lopen.
heb haar even op stal gezet en toen ik haar 20 min.. later weer op de bak gooide en haar liet draven was alles weer weg..?

nu is de dA maandag dus geweest en ze weet niet of het artrose/slijtage aan kraakbeen is of gewoon ouderdom/ stijfheid.
ze staat iedere dag buiten en krijgt voldoende beweging.
nu heb ik dus een pot Equitop Gonex mee gekregen. dit zijn korreltjes met Groenlipmossel en glycogeencomplexen. ze moet nu iedere dag een maand lang 1x per dag een schepje van die korrels over het voer.

wat denken jullie van dit verhaal, of iemand ervaring met een paard met de zelfde klachten of ook met Equitop Gonex... ?
hoor het heeeel graag, want we zitten hier maar wat in onzekerheid de maand af te wachten of het aanslaat en wat ze eigenlijk heeft,
want we weten heel weining om dat het zo moeilijk te zeggen is...

Anoniem

Re: Equitop gonex -->paard loopt niet zuiver ?? iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:57

Je weet dus niet of je iets voert wat zin heeft, ik denk dat je foto's moet laten maken eer je korrels gaat voeren waarvan je nog maar moet afwachten wat het gaat doen.

knoevel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 22:05

equitop gonex is een supplement voor soepelere gewrichten e.d.
dit kan in dit geval geen kwaad, en het is direct een
soort "test" : slaat het aan dan is het ouderdom/stijfheid, zo niet dan moet ik volgens da gaan denken aan artrose/slijtage...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:07

Is geen goedkoop spul en ik zou dat liever aan een foto uitgeven. Weet je meteen waar je naar moet kijken.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:10

Idd foto's geen veel meer duidelijkheid, supplementen kan je altijd gebruiken maar halen de oorzaak niet weg en dat is toch wat je wilt weten, daarna kan je de gevolgen gaan aanpakken.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:13

geld kosten dit soort dingen toch wel ik zou het supplement gaan geven en een afspraak maken voor Röntgen fotos

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:20

MD-->BEH

knoevel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 22:21

Mjay schreef:
geld kosten dit soort dingen toch wel ik zou het supplement gaan geven en een afspraak maken voor Röntgen fotos

inderdaad behoorlijk duur vind ik zelf,maar alles voor mn paardje ! Lachen
volgens verschillende DA 's heeft foto's maken (nog) geen zin
als je niet 100% zeker weet wélk been het is, en dat wil nog wel eens verschillen Knipoog
want als dan eenmaal duidelijk is welk been, dan word dat stukvoor stuk verdoofd en foto's gemaakt.
dan kan je pas zien wel gedeelte van het been het is...

maar op dit moment weten we niet eens wélk been het nu echt is.. miss is het wel algemene slijtage aan alle 4 de benen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 22:30

Ik heb mijn paard ong 3mnd Equitop Gonex gegeven ivm met onregelmatigheid door hko (2 á 3tje). Ik heb daarna een ander glucosamine product gebruikt en als ik heel eerlijk ben zag ik niet echt verschil in haar lopen tussen de Equitop en het andere supplement. Het enigste verschil dat ik zag was in mijn portemonnee want andere supplement was bijna de helft goedkoper.

knoevel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 22:34

Anoniem schreef:
onregelmatigheid door hko (2 á 3tje).

wat is dit precies ?

equitop is idd duur, maar mijn paard krijgt wat het nodig heeft, so be it...
wat heb je voor ander supplent gegeven als ik vragen mag, misschien is dit ook goed voor de mijne ..?

knoevel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 11:12

knoevel schreef:
Anoniem schreef:
onregelmatigheid door hko (2 á 3tje).

wat is dit precies ?

equitop is idd duur, maar mijn paard krijgt wat het nodig heeft, so be it...
wat heb je voor ander supplent gegeven als ik vragen mag, misschien is dit ook goed voor de mijne ..?

niemand ?

T0rnad0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 02:11

Hoe gaat het nu met je paard, heb je nog foto's laten maken ?

Ik heb mij paard (beide voorbenen overhoef op de foto door DA geconstateerd ;( ) nu 3 maanden op Equitop Gonex staan.

Hij loopt er beter op, elke dag kan/is soms anders maar heb weer veel plezier van hem.

Heb net weer 2 potten besteld via i-net en dat is soms 7,50 pp minder :o