Help, mijn paard heeft 'n fietsenstalling! (wisselen tanden)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nikkigioa

Help, mijn paard heeft 'n fietsenstalling! (wisselen tanden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 16:17

Mijn paardje (2 jaar en 6 maanden) is aan het wisselen! Hij mist een voortand en zijn twee ondertanden. Er zijn al wel stompjes van de nieuwe tanden te zien.

Op 9 januari komt de dierenarts/tandarts zijn gebit nakijken. Ik snij wortels, appels e.d. in kleine stukjes. Verder krijgt hij gewoon biks, hooi en kuilgras. Maar moet ik verder nog ergens rekening mee houden of nog iets speciaals doen? Hij is behoorlijk "gehandicapt"... Clown Graag advies van bokkers die hier ervaring mee hebben. Vork

Cowgirl

Re: Help, mijn paard heeft 'n fietsenstalling! (wisselen tanden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 17:55

Gewoon niks aan doen. Wortels, appels etc etc in kleine stukjes snijden is eerder 'gevaarlijk' dan dat het echt zal helpen.
Kleine stukjes kunnen achter in de keel schieten of worden niet goed gekauwd en kunnen daardoor in de slokdarm blijven hangen.
Niet doen dus. Je paard red zich echt wel met de appels en wortels...hij doet er alleen wat langer over.

Als je paard ECHT moeite heeft met eten dan kun je slobber geven maar ik denk dat het wel meevalt. Over een aantal weken zijn zijn tanden weer groot genoeg en zal ie weer 'normaal' kunnen eten.