Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
sander_lotte schreef:@ Kehdra: ja het is inderdaad wel dunner...
Mijn hengstje heeft momenteel manen van 57 cm lang, het heeft echt veel moeite (en geld) gekost om hem zulke manen te laten krijgen.(vorig jaar schuurde hij namelijk) Ik wil me niet voorstellen dat er plots weer een 10-tal cm afgaat...
Ik hoop dat er wat meer reacties komen, want ik ben er echt wel benieuwd naar.
Zou het door de plotse vermindering van hormonen kunnen komen?
.Citaat:Alopecia komt meer voor bij reuen dan bij teven, de haargroei kan mét of zonder veelvuldige behandelingen, of door castratie, plots weer aanvangen en ook weer stoppen, en men gaat ervan uit dat het een hormonenstoring betreft die tot op heden nog niet volledig doorgrond is
)
Woest schreef:en ik denk maar zo, kaal zullen ze niet echt worden
Maar Woest, je kent Romeo, stel je eens voor dat hij ineens dezelfde lengte van manen krijgt als Mira.(even buiten beschouwing laten dat Mira schuurt) Ok hij is dan wel niet kaal, maar mooi is ook iets anders eh
[kan ook niet waar zijn natuurlijk.. ^^] MSophie schreef:maar je zegt ergens in dit topic vorig jaar schuurde hij.. was dit in de zomer periode ??
als dat zo is zou ik maar is gaan verder kijken want de kans dat hij dan evt Zomer eczeem heeft is mogelijk !
vanaf 2,5 jaar kunnen ze zomer eczeem gaan onwikkelen namelijk..
Lenneke_ schreef:Maar dat zou voor mij geen reden zijn om een paard niet te laten castreren. Ruinen hebben in Nederland over het algemeen toch een veel beter leven dan hengsten.
superwoman schreef:ohh, zou fijn zijn als die van mij wat minder zou krijgen![]()
Zeker z'n manen zal met vlechten een ramp zijn![]()
Hij is eergister gecastreerd. Ben benieuwd
Zo veel manen heeft hij...als ruin..