Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LDRD schreef:Even in het bekkie kijken?![]()
Melktanden zijn veel witter en kleiner dan de volwassen tanden, is makkelijk te zien hoor.
Vaak merk je ook dat ze meer moeite krijgen met eten en vaak ook 'balletjes' gaan draaien van hun hooi.
Ze kunnen het moeilijker kauwen en spugen het dus weer uit. Ik voer dan altijd in die periode pulp bij.
IndianLady schreef:Komt er bij jou geen tandarts voor je shet?
Mijn shet is 2,5 en staat sinds dat hij 1 jaar is onder controle van een tandarts. Ze doet weliswaar niet veel, maar de laatste keer heeft ze 2 tandjes getrokken en verder controleerd ze of alles oke is.
IndianLady schreef:Ik laat haar ook niet speciaal voor het wisselen komen, dat heb ik nergens gezegd![]()
Mijn fjord heeft gewoon een jaarlijkse controle en dan pakt ze meteen mn shet mee.
Deze 2 tandjes (1 tand, 1 kies) zaten erg los en hij had er last van. Dus voor het gemak heeft ze ze eruit getrokken. Een week geleden heb ik een voortandje ook zelf eruit getrokken.
maar ze eet wel haar biks en niet haar kuil .. LDRD schreef:Even in het bekkie kijken?![]()
Melktanden zijn veel witter en kleiner dan de volwassen tanden, is makkelijk te zien hoor.
Vaak merk je ook dat ze meer moeite krijgen met eten en vaak ook 'balletjes' gaan draaien van hun hooi.
Ze kunnen het moeilijker kauwen en spugen het dus weer uit. Ik voer dan altijd in die periode pulp bij.