Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
het werkt voor geen meter. Binnen een paar stappen was het kapot/eraf. Vaseline helpt ook niet, heb ik ook geprobeert. Het enige wat goed helpt is de ijzers eraf halen. Maar dat moet maar net kunnen. Mischien dat een sneeuwring een optie is. ACSM schreef:Hier een foto, heb hem van een ander topic.

kim1207 schreef:mijn instructrice zei me dat ik eens moest proberen om schuimrubber in de hoeven te doen (oud kussentje op maat knippen) en eventueel dit met een oude sok + bandages of panty + bandages te proberen, ik ga morgen aan de slag, dus ik zal jullie op de hoogte houden!
)Mist schreef:pak een deksel van een plastic emmer, knip daaruit een hoefvorm (aangepast aan jouw paard zijn hoeven) en steek die net onder het randje van het hoefijzer (vereist wat veel passen en knippen, maar je kunt ze meerdere jaren gebruiken)
Dat gebruik ik altijd als er sneeuw ligt bij mijn paard, die ook op speciaal beslag staat. In stal blijven is geen optie ! en dit werkt goed, door de beweging die dat plastic geeft blijft er niets onder de voeten kleven.
thanx voor de tip! dunja74 schreef:ik kan me altijd even met rijden redden door de voetjes goed uittekrappen en vol met hoefvet te smeren incl de ijzers. misschien red jij je ook even met deze tip