Welk voer voor pony's die weinig inspanning verrichten?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xmarliez

Welk voer voor pony's die weinig inspanning verrichten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 14:32

Hallo,

Mijn pony's staan nu op vet arme musli omdat ze niet 'echt' werken, ze krijgen dus geen krachtvoer want dat is gewoon niet nodig.
Ik ben wel een beetje benieuwd wat er eigenlijk goed is voor pony's zoals de mijne.. Ze worden 2x per week bereden door een klein meisje (die zelf nog bij de basis is en wat voor de paarden erg makkelijk is en daarom hoeven ze nog niet hard te werken), ze gaan elke dag mee wandelen of fietsen, ze staan 24/7 op de wei met beschikking tot hooi..

Ik wil wel dat ze voer krijgen wat mijn andere paardje moet lijnzaad eten en dat eet ze niet als er niks tussen zit.. En voor mijn andere paardje is het voor de smaak gewoon.. Ik heb al geinformeerd bij de winkel hier in de buurt die voer verkoopt en die zei dat ik het beste vet arme musli kon nemen, maar ik zie hier op bokt zoveel verschillende voerders voorbij komen dat ik eigenlijk begin te twijfelen of dit wel 'goed' voor ze is..

Dus wat denken jullie wat het beste is?

Alvast bedankt

'Ze krijgen trouwens maar een heel klein beetje en dat 2x per dag.. en 1 klein handje na het rijden..'

edit: Mijn voer heet Equi-Arab dacht ik. Mischien voor sommige mensen handig om te weten Lachen.
Laatst bijgewerkt door xmarliez op 29-12-08 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

liess1

Re: Welk voer voor pony's die weinig inspanning verrichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:34

in ieder geval veel ruwvoer geven en een basisbrok of musli voor sobere rassen erbij..merk maakt niet zoveel uit.Geef zelf Havens

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 14:38

Ze staan op het gras de hele dag en verder geef ik ze (alleen in de herfst en winter) periode's de hele dag beschikking tot hooi Lachen. in de zomer groeit het gras hier zo snel dat ze geen hooi nodig hebben en weiland hebben we genoeg Lachen.

Ik heb nog Arab dacht ik, ik weet niet of dat jullie iets zegt? Lachen

moislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:41

Wij geven een beetje brok, een beetje, haver, wat luzerne graskruidenmix en verder veel hooi aan de pony (shetlander). Hij hoeft eigenlijk nooit iets te doen, enkel af en toe een wandelingetje (aan de hand) of even kort longeren o.i.d. en voor de rest staat hij op de wei. Misschien dat je dit ook eens kunt proberen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:42

Mijn minishet merrie krijgt Leisure mix van Dodson&horrell en onbeperkt oud hooi. Denk dat ze in totaal een halve voerschep D&H krijgt.

D&H zit laag in de suikers en zetmeel en zit een berg met vitamines en mineralen in.
Laatst bijgewerkt door Keet op 29-12-08 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 14:43

Haver is echt geen oplossing, mijn paarden zijn van hun eigen al erg druk en met haver ben ik bang dat ze helemaal hyper worden, ze worden ook nog gelongeert (vergeten erbij te vermelden, en ik doe aan Parelli en wat VD) ze zijn wel de hele dag bezig met mij, maar niet genoeg inspanning om echt brok te geven (lijkt mij).

Nikit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:14

Ponymix van Cavalor. Krijgen onze pony`s ook, bevalt super.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:25

Vet arme Muesli is gewoon een krachtvoer.
Want kijk eens op het etiket van de voerzak wat er verder inzit.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 10:26

mijn pony krijgt onbeperkt hooi en savonds een halve pavo koek voor de mineralen en vitaminen en een appel voor het lekker Knipoog