kogel licht gevuld na beweging minder of weg

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

kogel licht gevuld na beweging minder of weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 21:15

ik wil gewoon even weten hoe julie hierover denken.

Splash heeft sinds vorig jaar op stal iets oplopende benen gehad tijdens de winterperiode. Nu ze de hele dag buiten mag staan blijft er een achter kogel licht gevuld net boven de kogel ongeveer. De ene dag is het weg en de andere dag is het erweer. Er zit geen patroon in ook niet met weer en wel of niet een rit gemaakt te hebben. Soms is het ietsje warmer en soms ook niet. Na een rit is het of weg of er zit vrijwel niet meer. Soms is het ook zo dat het aan het begin van de middag het er nog wel is en als ze naar binnen gaan is het weg. Ze loopt super op het moment dus heb nu ook niet dat ik nu de DA rap bel maar houd het erg goed in de gaten.

Nu weet ik sinds kort dat ze voor kogel artrose heeft, Zou het soms kunnen zijn aan het patroon dat dit ook in dit achter been het geval is? Ik weet dat ze met dit been altijd 3 jaar lang de voorhoef heeft aangetikt. dat geeft schokken en slijtage. Ik kan natuurlijk wel een foto maken maar daar veranderd verder niks aan (ja dat ik het zeker weet) Ze krijgt al wat voor de artrose dus daar hoef ik haar ook niets meer voor te geven.

Zit ik goed te denken of denken julie dat er toch iets anders speelt en toch even een bezoekje aan de kliniek moet brengen. Nogmaals ze loopt op het moment beter dan ooit. Rustig temo, beheerst over 4 benen netjes over de rug. Alles waar ik lang naar heb moeten zoeken.

O ja als ik er klei op smeer is het de volgende dag ook weg. Tevens is het ook wel eens zo dat het helemaal niet dikker is. Het dikker kan je zien als iets lichts en alleen als je weet hoe ze is anders vind men het normaal.

bedankt

PBA_

Re: kogel licht gevuld na beweging minder of weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 11:08

o ja, als er voor de rit iets van warmte zit. is dit na de rit weg.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:10

Mijn paard heeft ook kogelartrose, haar kogel is ook dan weer wat dikker en dan weer minder...
Met kou is het vaak minder dik, dan met warm weer.

Zou dus kunnen dat het bij jouw paard ook artrose is, maar wil je het zeker weten zal je toch een foto moeten laten maken...

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 11:16

kijk ik weet dat het in de voorbenen zit, dat is een feit. over dat ene achter been heb ik een vermoeden maar aangezien ze echt super loopt nu heb ik eigenlijk niet echt het gevoel dat ik direct naar de DA moet om een foto te maken. Alleen als men denkt dat het iets anders kan zijn.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 14:50

niemand meer?