Te veel Hormonen ???

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanLarissa

Te veel Hormonen ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 14:28

HOi Hoi

Ik heb Arlon nu al vanaf mei , maar wat me toch wel heel erg op valt de laatst tijd , dat hij heel veel interesse heeft in de merrie's op stal !
Laatst stond hij buiten met een merrie naast hem , de merrie was hengstig dus Arlon werd helemaal gek, en de merrie ook. Uiteindelijk hebben we ze allebei naar binnen gedaan. want ze sloopten de boel bijna.! Koe
Hij stond soms wel naast andere merrie's maar dat was niet vaak , en als ze dan gingen snuffelen dan draaide de merrie meteen de kont naar hem toen en begon als een gek te schreeuwen en te piepen.
Ook is hij soms aardig dominant wil voorop lopen en fokt zich zelf maar al te graag op,ook al is er bijna niks aan de hand
Maar Arlon is dus een ruin , kan het zijn dat hij gewoon stoer probeert te doen of is hij een klophengst?

PBA_

Re: Te veel Hormonen ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:47

nou mijn merrie is een enorme slettenbak (sorry splash) maar krijgt het zover dat elke ruin haar bespringt in de periode. ook de ruinen waar de baasjes van zeggen "maar dat doet hij anders nooit" nee maar mijn paard wel. Dus die merrie is vreselijk sletterig of er is iets anders maar ik denk dat dus. Mijn paard krijgt in het seizoen ook hormonen om de boel een beetje te sussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:53

ik weet niet hoe oud jou ruin is en wanneer hij gecastereerd is.

maar mijn ruin die nu 1 jaar ruin is en hij nu 4 jaar oud is.
gedraagt zich ook best vaak als hengst en als er een merrie naast hem op stal staat word de merrie hengstig en is mijn ruin dan een week weg is de merrie niet hengstig meer... verder voelt hij zich ook hengst (lees hij begint te showen als er andere paarden langs komen) maar hij kan zeker weten niets meer. Maar hij is ook erg dominant net als de joue.. Dus het zal vast iets met dominantie te maken hebben

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 16:51

Tja hij is nu al bijna 14 Tong uitsteken denk wel dat hij langer hengst is geweest dan alleen in zijn jongere jaren ,
En hij loopt met rijden soms ook gigantisch te showen , en hij heeft iets voor mijn instructrice ! Haha!
Die is onder het rijden maar al te interessant Tong uitsteken Koe

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 17:03

hoeft niet persé de ruinen die mijn paard bespringen zijn gewoon vroeg geruind.

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 18:19

mm tja , ik denk dat ik het dan maar hou op stoer doen Tong uitsteken
Knipoog