Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
timokyana schreef:heeft deze merrie weleens eerder wel een veulen voldragen?
tamaramt schreef:ik snap je bericht niet helemaal
je begint met een dood in stukken gescheurd veulen (hoe komt dat dan) en daarna begin je meteen over een nieuwe dekking
beetje raar verhaal
Rianneke schreef:Ik zou em dan niet zomaar weer drachtig laten worden zonder onderzoeken! Misschien is er wel wat mis waardoor ze het veulen afstoot...
Tozalin schreef:in vitro is dat het in een 'bakje' de ei en de zaadcel bij elkaar worden gebracht, maar daarna wordt het vruchtje in de baarmoeder geplaatst. Dus dan heb je net zoveel kans op afstoting, door de stress dan bijvoorbeeld.
Ik zou dan eerder denken aan embryo transplantatie, alleen dat kost een paar centen...
heb ik et weer fout, we willen dus een bevruchte eicel van Petrouchka in een andere merrie plaatsen .. zorgt dit ook voor problemen ? Jenthe_x schreef:oh nee heb ik et weer fout, we willen dus een bevruchte eicel van Petrouchka in een andere merrie plaatsen .. zorgt dit ook voor problemen ?
Jenthe_x schreef:Tozalin schreef:in vitro is dat het in een 'bakje' de ei en de zaadcel bij elkaar worden gebracht, maar daarna wordt het vruchtje in de baarmoeder geplaatst. Dus dan heb je net zoveel kans op afstoting, door de stress dan bijvoorbeeld.
Ik zou dan eerder denken aan embryo transplantatie, alleen dat kost een paar centen...
oh neeheb ik et weer fout, we willen dus een bevruchte eicel van Petrouchka in een andere merrie plaatsen .. zorgt dit ook voor problemen ?
De merrie geeft duidelijk aan dat zij dít niet kan. Ze springt super dus ze doet al veel voor haar eigenaar, en dat ene ding dat ze niet kan, wordt haar opgelegd zonder verder te denken. Het is maar goed dat paarden zo vergevingsgezind zijn...
Succes!