!Toch ik ook maar:
Ik heb een 6 jarig paard/E-pony (t zal erom spannen), connemara X warmbloed
Ze loopt niet veel, eigenlijk te weinig.
Soms loopt zij op asfalt net even onregelmatig. Vaak niet makkelijk zichtbaar maar ik voel het wel, en ze wil dan ook liever niet draven terwijl als we dan op zachte ondergrond kunnen draaft ze meteen actief weg.
Meestal loopt ze gewoon goed, en gaat ze als een trein over t asfalt, maar soms.... En het blijft dan ook wel de hele rit. Gister merkte ik ook dat op vlak zand is er niets aan de hand, maar in mulle stukken loopt ze ook slecht, struikelt de hele tijd, terwijl ze daar volgens mij anders niet zoveel moeite mee heeft

Ik controleer dan natuurlijk als eerste op steentjes enzo, maar dat is het niet, athans ik zie nooit wat. Ze is wel onbeslagen maar ze heeft goede hoeven.
Ik begin zelf te denken dat het te maken heeft met een schouderblesure die ze een tijdje geleden heeft gehad, toen maaide ze met haar voorbeen, bleef ergens aan hangen en begon te trekken, waardoor ze die schouder spier beschadigt had... Ze heeft daar uiteraard weiland rust voor gekregen en daarna oefeningen.. Maar nu rijden we (te) weinig... dus zou dat op kunnen spelen, terwijl het ook zou op kunnen spelen bij juist zware belasting
Maar klopt het dan dat het op harde ondergrond is en niet op zand/gras?