lekker voer voor na het rijden?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annaenbowy

lekker voer voor na het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 23:30

weet iemand welk soort voer geschikt is om te geven na het rijden, want ik vind dat mijn pony dat wel verdiend!
want hij krijgt 2 kilo basis per dag en hij rijd best veel en lang dus is het wel goed en fijn voor hem denk ik!
het liefst brokken waarvan ik gewoon een grote zak kan kopen, alleen wel iets specialere of lekkerdere dan basisbrokken (geen musli omdat ik dat wil bewaren voor echt beloning omdat hij dat heeel erg lekker vind)
en waar kun je dat voer kopen omgeving nijmegen? want ik ken niet echt paardenwinkels die ook echt voer kopen..

alvast bedankt! Haha!
Laatst bijgewerkt door annaenbowy op 25-12-08 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

deess

Re: lekker voer voor na het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:35

nou ja Tong uitsteken geen krachtvoer,geen muesli.wel brok.geen enegie,wel lekker. t lijkt wel een puzzel Clown komt op mij niet logisch over, sorry Bloos

annaenbowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 23:40

ik heb het krachtvoer nu weggehaald Tong uitsteken
bij nader inzien zou dat nog best kunnen want ik hoef nieteens veel te geven bedacht ik me zo
maar nu kan alles dus behalve musli Knipoog
en waar ik het dus kan halen, want ik heb geen idee Bloos

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:41

lekker een bak zemelen maken dan met wortelen appels lijnzaad en weet ik veel voor lekkers allemaal

en het is goedkoop zo een grote zak

annaenbowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 23:48

oke dat ga ik eens proberen Haha!

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 00:24

ik geef subli slobber afentoe, en om de dag een kilo wortels,en ook wat roggebrood ter afwisseling. Bloos groetjes deess

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 00:24

deess schreef:
nou ja Tong uitsteken geen krachtvoer,geen muesli.wel brok.geen energie,wel lekker. t lijkt wel een puzzel Clown komt op mij niet logisch over, sorry Bloos

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 10:44

Tja, laat de fantasie zijn werk doen zou ik zeggen. Worteltje of een appeltje, beetje slobber met wat lekkers erdoor. Zelf bestel ik ook wel Le Brick bij de paardendrogist voor na het rijden. Geef ik hem dan een klein stukje van. Vinden ze over het algemeen erg lekker.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:40

geef je paard na het rijden gewoon een appel of een wortel in zijn voerbak
dan heb je voor je eigen gevoel je paard een traktatie gegeven , maar heb je verder geen bult energie gegeven terwijl ze het op dat moment totaal niet nodig hebben

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 14:08

Wij moeten 2 emmertjes voer klaarzetten zodat dat om 8uur en 17uur gegeven kan worden.
's Morgens is ie gevuld met 1/2 schep muesli, wat wortels en appels.
's Avonds zit er alleen een 1/2 schep muesli in. Als ik later kom, krijgt ze nog circa 4 appels en 3 wortels.
Ik vind het ook fijn om ze nog iets te geven als ze wat gedaan heeft of als ik ga. Daarom doe ik het op deze manier.
Soms krijgt ze slobber.

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:35

Ik heef alphenbrok, welke ik week in water. Dit bevat 65 soorten grassen/kruiden. Hierbij vocht ik winterpeen, appel of iets dergelijks toe.

Jarno.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:05

VSW-->VS

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:48

Als je een traktatie na het rijden wil geven dan zou ik wel iets geven wat echt zin heeft. Een paard legt de connectie niet tussen goed gedrag een half uur geleden en een snoepje, dus als beloning heeft voer na het rijden geen zin. Je kan wel iets geven met kruiden zodat de luchtwegen open gaan staan en om de spieren sneller te laten herstellen. Dan kom je uit bij kruidenmuesli.
Waarom zou je geen muesli willen geven? Omdat hij het zo lekker vindt? Beetje vreemd he? Stel jij vind chocolade lekker, eet je er dan ook zo weinig mogelijk van? Is niks mis met een paar chocolade eitjes per dag, daar raak je niet van tegen gegeten..

annaenbowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 15:52

oke, ik zal opzoek gaan naar iets waar kruiden inzitten Knipoog
nou kijk, we moeten hem nog belonen bij het opstappen omdat hij dat heel eng vind en daarvoor willen we dat nog even gebruiken als echte beloning zegmaar.
een beetje musli er doorheen kan wel maar niet gewoon een bak musli zegmaar omdat we dat als speciaals willen gebruiken totdat we geen beloning meer nodig hebben voor het opstappen Knipoog
bedankt voor de tips alvast!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:01

Is muesli niet hartstikke onhandig om te geven bij het opstappen? Misschien kun je eens op zoek gaan naar een paardensnoepje dat hij net zo lekker vind Lachen Die snoepjes kun je makkelijk in je zak stoppen, en ook voeren als je in het zadel zit. Er zijn zo ontzettend veel smaken; appel, banaan, vanille, kruiden, bosbessen.. Zal vast iets tussen zitten dat je paard net zo lekker vind als muesli Haha!

Als kruidenmuesli moet je die van Subli eens proberen. Ruikt echt héérlijk. Een halve schep na het rijden is meer dan genoeg (zit vrij veel suiker in, dus ik zou geen twee kilo op een dag voeren Knipoog )

annaenbowy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-08 16:17

haha, ja wel een beetje je verliest de helft al voordat je het gegeven hebt, eerst deden we snoepjes maar die vond hij niet interessant/lekker en omdat hij het opstappen zo spannend vond keek hij er nieteens meer naar om. en naar musli wel daardoor waren we overgestapt naar musli Tong uitsteken maar ik zal eens andere snoepjes proberen en dan musli als extra geven Haha!

RobinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:43

ik geef gewoon een paar handjes muesli na het rijden! Vind mijn paard erg lekker!