Zondag ochtend vond ik de mest al veel slapper en ik was in de vooronderstelling dat dat kwam door de antibiotica, maar nu zijn we een paar dagen verder en de mest blijft slap, vanavond zag hij er als een vlaai uit, eronder was het stro erg soppig en dat is niet wat ik van mijn paard gewend ben. Qua voer ben ik niets veranderd, ze krijgt elke dag heel veel hooi, ik heb goed hooi van dit jaar en ook van vezelrijker van vorig jaar, ze krijgt beide elke dag in zeer ruime mate. Verder loopt ze overdag op het land maar dat is nu een moderzooi, het hooi ligt wel van de modder af achter een hek waar ze prima bij kan en als ze normaal eet dan krijgt van de modder weinig tot niets binnen. Nu zag ik haar wel gisteren spitten in de prut en ik stond op afstand dus ik kon niet zien of ze modder at of er aan rook.
Dus gisteren ben ik ook begonnen met een kuurtje sandclear, het zekere voor het onzekere en dat heeft ze nu twee dagen gehad. Verder wilde ik haar ook wat probiotica gaan geven voor de darmflora na de ab kuur.
Zit wel met de dunne mest, zit me niet lekker, die stink ook, ze eet verder goed, maakt een normale indruk.
Iemand hier ervaring mee of tips ? Het zou ook echt wel weer iets voor mij zijn om met Kerst de da te bellen