Ik heb een vraag; Toen we mijn paard kochten was hij iets te dik. Na een week kreeg hij 'heimwee' en heeft echt 2 weken alleen maar rondjes gelopen in het weiland. Daarna is hij heel erg afgevallen. Nou willen we hem weer een beetje dikker krijgen, meer voeren helpt niet, hij krijgt al zoveel en komt niets aan, hij poept ook heel veel.
Zou dit een geval van lintwormen kunnen zijn? We hebben hem altijd optijd ontwormd.. Of is er nog een andere optie?
Heeft ie wel een maatje? Want als het paard ineens alleen komt te staan, kan dat erg veel stress veroorzaken. Verder zou ik 'm inderdaad ook even kijken of ie wormen heeft.
Hoi, ik zou slobber eens proberen , mijn paard was ook te dun gebleven na zn koliek ( weer iets heel anders) maar sinds ik 1x in de week slobber voer komt ie gelukkig weer wat aan .misschien heb je hier iets aan!
Bietenpulp werkt heel verschillend, heeft bij onze merrie totaal niet geholpen. De conditioner Booster van HiPro echter wel. Nog makkelijker te voeren ook omdat je het niet hoeft te weken.
Bietenpulp heeft mijn andere pony ook niet geholpen..
Ik zie ook niet dat mijn pony zand eet, maar er zit niet voor niets een hoop zand in zijn darmen.. Ik zou toch eens een kuurtje zandweg proberen en dan flink aan het krachtvoer (en eventueel maïsmeel, bietenpulp oid geven).
Zonnebloem olie werkt niet om het paard dikker te krijgen.. Honing weet ik de werking niet van maar zit in ieder geval vreselijk veel suiker in.. Waar zie je dan aan dat het werkt?