Mijn friese merrie was 3 weken geleden ineens behoorlijk onregelmatig, hierna heb ik haar op advies 1.5 week op rust gezet waarna de onregelmatigheid over was. Ik ben dus weer gaan rijden en had les ingepland omdat ik afgelopen zondag wedstrijd zou gaan rijden. De dag na de les kwam ik op stal en hoorde ik dat ze weer onregelmatig was, heb toch even geprobeerd te rijden, maar was weer niet goed. Wedstrijd afgezegd en besloten om naar de kliniek te gaan. Gisteren had ik een afspraak ik Wolvega..
na enkele malen op de harde cirkel en op zand te hebben gedraafd was er niks te zien, ook de buigproef liep mevrouw fluitend, hierna weer op de harde cirkel draven en ook dit was redelijk correct te noemen. Toch besloot de DA een peesscan te maken aangezien hij een verdikking aan het been had gezien.. ..
Tijdens de scan werd duidelijk dat mijn mooie meid een ontsteking aan de steunpees heeft, hierdoor is niet te zien of de pees oo is aangetast, maar dat vermoeden bestaat wel .. Nu moet ik ontstekingsremmers gebruiken, paard tot 9 jan. boxrust geven en dan heb ik weer een afspraak om een scan te maken.
Wie o wie heeft er ervaring met deze blessure en kan mij meer vertellen over het herstel ed??
Alvast bedankt voor het reageren!!