Nu ben ik bang dat het Ringworm is.
Alle tips, ervaringen of andere berichten zijn welkom!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

deemx schreef:Bedankt voor de reacties. Ik zal even uitleggen hoe het zit. Laatst is een 4-jarig paard bij ons op stal gekomen. Deze kreeg na een tijdje kale plekjes rondom zijn neus. Hiervoor is de DA gekomen, deze heeft gezegd dat het kleine ontsteking-kjes waren. Daarvoor kreeg hij dus antibiotica en moest hij worden gedept met het spul. Toen kreeg mijn paard een bultje op zijn hals, ik heb het aan zijn èchte eigenaar laten zien, hup haren enal werden erafgetrokken, dus er onstond een kaal plekje. oke, een wondje misschien, maar een paar dagen later had hij dus al die bultjes op zijn neus en hals, en ook een grote plek onstond op zijn been. DA weer gebeld, gezegd dat het wellicht iets anders is dan wat de 4-jarige had, en dat ik dacht dat het ringworm was, maar nee zei de DA, hij moest dezelfde behandeling krijgen als de 4-jarige. Ik denk dat hij het van hem heeft overgenomen(mijn hoofdstel en peesbeschermers worden ook door de 4-jarige geleend), maar nu zit ik een beetje met een probleem, omdat ik niet weet wat m'n paard nou heeft. Uit voorzorg heb ik wel al mijn borstels, peeskappen etc in de dettol gezet. Zelf aai ik geen andere paarden, en was ik mijn handen voor en na ik naar me paard ga. Ik ga nog eens navragen of hij inderdaad wordt gedept met Imaverol. Maar ik vroeg me af, antibiotica heeft toch geen zin als het een schimmelinfectie is? Want ik hou de plekken sterk in de gaten, op zich zijn het er niet meer geworden, maar echt weg zijn ze ook niet aan het gaan.