Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
karuna schreef:Ik doe beiden eigenlijk. Mestonderzoek en na de aangegeven periode ontwormen en daarna weer mestonderzoek. Het beste van allebei maar aan het einde van het jaar ontworm ik wel standaard voor horzels en lintwormen.
Wuppie-power schreef:Altijd ontwormen, denk je dat je paard wormen heeft, onderzsoek laten doen
apincy schreef:heb vandaag nog bij de dierenarts die toevallig op stal was wormen kuur gekocht heb er gelijk drie mee gekregen voor het hele jaar niks mest onderzoek hij is altijd gewoon netjes ontwormt geweest enige wat ze wilde weten was zijn leeftijd invm dat ie dan voor bepaalde wormen niet meer gevoelig is en welke ik de laatste keer heb gebruikt
madamX schreef:Hier wordt standaard de mest onderzocht. Pas bij wormbesmetting wordt er ontwormd, eerder niet. Afgelopen 4 jaar geen wormkuren nodig gehad. (vandaar dat ik deze ook gratis aanbied aan mijn pensionklanten

lillytjuh schreef:Ik ontworm gewoon volgens het normale schema. Ik zou het ook geen fijn gevoel vinden als mijn stalbaas niet zou ontwormen maar 1x per jaar een mestonderzoek zou laten doen eigenlijk. Dit is denk ik meer zo omdat ik het zo gewent ben hoor. Onze stalsamenstelling wisselt nogal dus standaard ontwormen lijkt me voor die van mij de beste oplossing.
lillytjuh schreef:Ik ontworm gewoon volgens het normale schema. Ik zou het ook geen fijn gevoel vinden als mijn stalbaas niet zou ontwormen maar 1x per jaar een mestonderzoek zou laten doen eigenlijk. Dit is denk ik meer zo omdat ik het zo gewent ben hoor. Onze stalsamenstelling wisselt nogal dus standaard ontwormen lijkt me voor die van mij de beste oplossing.

Citaat:Ik ontworm gewoon volgens het normale schema. Ik zou het ook geen fijn gevoel vinden als mijn stalbaas niet zou ontwormen maar 1x per jaar een mestonderzoek zou laten doen eigenlijk. Dit is denk ik meer zo omdat ik het zo gewent ben hoor. Onze stalsamenstelling wisselt nogal dus standaard ontwormen lijkt me voor die van mij de beste oplossing.
de mestonderzoeken zijn niet één keer per jaar
maar net zo vaak als dat wordt geadviseerd door het woud