hey TS, er moet toch iets zijn gebeurd met dit dier, anders was het niet zo omgeslagen in het gedrag..
Ik zou er eerder een gedragstherapeut bij halen dan aan symptoombestrijding beginnen. Als een praam werkt- super- maar ik heb er heel gevaarlijke dingen mee zien gebeuren, het werkte averechts bij dat dier; het maakte zoveel adrenaline aan dat de endorfine geen rol meer speelde. (Dat is het stofje wat ze rustig maakt, slaperig en wat pijnstillend werkt)..Het dier ging dermate door het lint dat ze me daarna heel veel centjes kostte en veel verdriet.
Je zou eens kunnen kijken of je met Machteld van Dierendonck in contact kan komen, zij is een geweldige gedragsdeskundige, misschien kan zij je helpen het dier weer vertrouwd te krijgen bij het optillen van de benen.
Vraagje: Doet het dier dit alleen bij die smid? Zo ja, kunnen andere vreemde er bij komen? mMogen zij haar benen optillen?
En al eens aan grondwerk gedacht? Je hebt basisspelletjes van Parelli en zelf heb ik aan Monty Roberts technieken veel gehad; al spelenderwijs komt het vertrouwen terug en kun je proberen wederom de voeten op te tillen. Succes!