Mijn paard heeft sinds enkele maanden een raar verschijnsel aan het linker voorbeen.
Telkens wanneer het warm weer is, ze inspanning heeft gedaan, op de wei is geweest, ... heeft ze een zwelling aan haar linker voorbeen. Om precies te zijn aan de binnenkant, juist onder het "knie"gewricht, waar het over gaat naar de pezen. Het voelt aan alsof het de ader is die er loopt, die er dikker op ligt. Het is gewoon warm en heel zacht. Echt net als de ader die er boven ligt.
Ze mankt niet, reageert ongevoelig, heeft er duidelijk zelf geen hinder van. Ik koel de benen af met koud water en smeer er coolingsgel op. Tegen dat ze op stal gaat na het rijden is het al minder. De volgende dag is het weer weg.
Als ze springgetten aan heeft, is het feller. Heeft ze westerngetten aan, minder fel en met bandages, nog minder.
Niks aan doen heb ik nog niet geriskeerd, ze kan nogal onnozel doen.
De DA denkt een overblijfsel van een oude wonde, maar is er ook niet zeker van. Hij zegt, als ze er niks last van heeft, geen zorgen maken.
Misschien belangrijk : ze staat vaak in "bedelstand".
Ik heb ze sinds juni, heb geen idee of ze het ervoor ook al had. Kan dat ook onmogelijk navragen.
Zelfs een week niet laten werken en alleen op de wei, brengt geen verbetering.
Dank u voor wat ideeën