De kleinste Himalayasteen was op 4dagen opgelikt. Met een KNZ doet hij een kleine twee maanden en met de recentste van Vividerm-appelsmaak deed hij amper vijf weken. Recentelijk hebben we nog een bloedonderzoek laten doen en alles was helemaal in orde.
Mijn paard eet de likstenen dus op omdat hij ze gewoon lekker vindt, maar ik durf hem geen liksteen te ontnemen omdat hij dan misschien een tekort opdoet.
Hoe kan ik voorkomen dat hij zijn stenen als snoep blijft zien en dus te snel oplikt, want hij bijt ze niet stuk?
De steen ligt gewoon in zijn voerbak, maar op zijn vorige stal hing hij aan de muur en daar had hij hem ook zo snel op.
Iemand tips?

Likit kan ik niet anders dan tegen de tralies/muur hangen. Ik heb ook niet dé ideale stal voor speelgoed, een jollybal smijt ie over de tralies heen en een voerbal maakt alle andere paarden nerveus.
Mijn stal, we staan wel op de wachtlijst voor een stalletje waarmee hij daadwerkelijk buiten kan hangen, maar hij heeft dus tamelijk veel tralies en kan best veel zien in de gang, maar ik kan dus geen likit's ophangen zonder dat hij ze kan vastpakken. Het dak is namelijk ook te hoog.