Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
fojoe schreef:fjordnina, er staat dat het veulen dit al 5 of 6 weken heeft, dan lijkt de da mij geen slecht idee.
ts, je had het in je openingspost alleen maar over een zalfje dat je aan het proberen was.
het maakt al een verschil dat je dit blijkbaar op aanraden van een dierenartsassistente doet.
ik zou gewoon geen risico nemen met zijn ogen.
ik ken ook een katje met tranende ogen waar de ogen enkel uitgewassen werden, da was niet nodig.
het katje redde zich achteraf prima, heeft zich goed aangepast aan het blind zijn.
En daarom reageerde ik dus zo...... Want zalfjes zelf uitproberen (zonder deskundig advies) is al hélemaal not-done met dat soort dingen. Er staat niet genoemd dat je toevallig een DA-assistente op stal hebt staan...xbowiex schreef:ik heb een vraagje sinda een week of 5 a 6 heeft mijn veulen erg last van tranende ogen ik maak dit elke dag schoon en probeer ook een zalfje momenteel
maar mijn vraag is of iemand miscien een manier weet hoe ik dit kan voorkomen of war door het komt komt het door de koude wint
hopelijk weten jullie wat ik er tegen kan doen want het is echt zonde voor het beestje omdat het zo snel op droogt worden het harde korsten
is soms na het schoon maken na 10 min weer net zo erg als voor het schoon maken wat kan ik hier aan doen