Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
en ik heb zelf nog een traditioneel bekapper maar zit er over te denken om een natuurlijk bekapper te laten komen. Die kun je denk ik ook best laten komen hoor die zal de hoeven echt niet korter maken als ze al kort zijn
Succes! Benita schreef:Mijn hoefsmid zegt altijd dat een droge hoefzool ongevoeliger is dan een vochtige hoefzool en hij adviseert altijd om bij vochtige weides gedurende een aantal dagen (7 tot 14 dagen) de hoefzool in te smeren met teer. Hier droogt de hoefzool van uit. Maar let op, niet op de straal smeren en niet op de hoefwand, maar echt alleen op de hoefzool.
Hou nog even vol, je geduld zal beloond worden. Als de hoeven trouwens sneller slijten gaan ze ook weer sneller groeien.
mntj schreef:Dat de straal hoger licht dan de hoefzool betekend dus dat ie op zijn straal loopt. dat is au.zijn hoef slijt aan de voorzijde meer dus zijn toongedeelte slijt te veel op.
laat je goed voorlichten door een goede hoefsmit die gediplomeerd is. als je geen ijzers wil dan een hoefschoen.
let wel op dat de hoef waar je paard ook staat altijd op een bepaalde mate slijt. soms harder dan dat hij aangroeit(zoals nu)
een hoefschoen heeft hij niet altijd aan. de ijzers kunnen er als de hoefvoldoende is aangegroeid er toch gewoon weer af. dit zal wel een paar pedicure behandelingen verder zijn.
en hoefschoenen alleen buiten en dat is ook waar die 't meeste afslijt in de wei endergelijk zal die niet zo snel afslijten en daarbij zitten er ónwijs veel nadelen aan hoefijzers... maar daarvoor verwijs ik je naar 't profiel van Arabesk
aeolusnr1 schreef:Laat de smid er naar kijken das zijn werk zijn beroep , hij heeft de kennis in huis om zoiets te beoordelen.
Elke idioot kan zich hoefsmid noemen... Dus kennis... mjaw, dat hoop je maar
Gowgirl schreef:Die natuurlijk bekapper is geweest en d'r hoeven zien er prima uit, niet te kort. Ze kan natuurlijk wel gevoelig lopen als de ijzers eraf zijn dus ik ga waarschijnlijk de Renegade hoefschoenen kopen.
er is er maar eentje die renegades verkoopt