Groene leem

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marijke09

Groene leem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 02:43

Ik heb een paard met een gezwollen been. Ik zou graag willen proberen of groene leem werkt. Ik weet hoe je de leem moet maken (gelijke hoeveelheid water als leem .) Kan iemand mij vertellen hoe je het precies aanbrengt? Moet je het er voor een bepaalde tijd laten zitten? Overheen bandageren? Er weer afhalen?
Graag zou ik ook willen weten of iemand goede/slechte ervaringen heeft met groene leem.

_maaike_D

Re: Groene leem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 07:41

je kan de leem er gewoon met je handen op smeren.
je kan het minimaal 20 minuten laten zitten maar je kan het ook een hele dag laten zitten. het gaat hooguit wat brokkelen.je kan er overheen bandageren, hier heb ik geen ervaring mee. je kan er ook een krant omheen vouwen. mijn paardje heeft behoorlijke stalbenen gehad in de overgang van weide naar stal. ik heb haar ook wel eens in de 'klei' gezet. het hielp wel. het haalt de gifstoffen uit het been.
succes!

AEP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 07:46

Ik heb een hele slechte ervaring met leem. Mijn paardje bleek allergisch. Ik had het op een klein stukje uitgeprobeerd en dat was maar goed ook! Dus ik zou je zeker aanraden het even uit te proberen voordat je het hele been ermee behandeld. Verder hoor ik dat andere er wel heel tevreden over zijn...

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 07:47

Hier goede ervaring toen mijn merrie de pezen bij de achterknie
gerafeld had. Gewoon met de handen erop smeren en laten zitten,
volgende dag afspoelen en opnieuw opsmeren.
Succes ermee.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:42

Met goede leem heb ik ook goede ervaring!
Smeer altijd uit de tube, dus heb geen ervaring met het toevoegen van water.
Verder wikkel ik er altijd een plastic huisfolie omheen..
Als het been na een dag of drie toch nog gezwollen is wel even de DA bellen voor vochtafdrijvers oid!