Bij het verwijderen van de naald bleef er een poosje een straaltje bloed uit de ader komen. Even dichtgedrukt en toen stopte het.
Het bloeden kwam volgens de DA doordat de naald toch was verschoven door het verzet van onze pony. Ik vond het wel vreemd dat dit 2x gebeurde bij het leegdrukken van de spuit, maar dat kwam volgens de DA vaker voor.
De koliek was hierna gelukkig over, maar gisteren was de pony flink in paniek bij het aandoen van zijn halster. Geen idee waar dit vandaan kwam. Op stal bleek hij zijn hoofd niet over de staldeur te doen zoals gewoonlijk, ook het hooi in zijn hooizak at hij niet. Hield zijn hoofd iets scheef, en had duidelijk pijn. Op deze manier kwam ik erachter dat zijn hals zeer pijnlijk is precies aan de kant waar gespoten is. Hij heeft er bij het omhoog strekken van zijn hals behoorlijk veel last van.
Nu is dit een pony met een geschiedenis, het heeft ons de nodige tijd gekost om zijn vertrouwen te winnen toen we hem jaren geleden kochten, en dat is redelijk gelukt. Maar de trauma's gaan nooit helemaal meer over, om een voorbeeld te geven: we hadden hem 3 jaar toen de DA wat haar uit zijn manen moest trekken, we hebben daarna maanden lang niet aan zijn manen mogen zitten.
Momenteel wil hij ons niet in de buurt hebben. Vooral niet nadat ik zijn hals heb onderzocht op pijnlijke plekken. Ik kan geen zwellingen ontdekken, hooguit wat "harde" plekken, maar hij heeft ook nogal een hengstenhals, en reageert zo heel erg heftig bij het bevoelen. Ik kan nu dus wel de DA terug laten komen maar als dit niet perse nodig is doe ik dat liever niet ivm de stress die dit weer gaat opleveren.
Kan dit nog een gevolg van de injectie zijn? Heb er ook al aan gedacht dat hij misschien een schop gehad heeft, maar dat zou wel heel erg toevallig zijn dat dat op precies dezelfde kant van de hals is als de injectie is gegeven.
Heeft iemand van jullie zoiets ook al eens meegemaakt, een zeer pijnlijke hals na de injecties? Wat kan ik er aan doen, en is er een kans op bijv. trombose? En hoelang kan/mag dit gaan duren voor er verbetering moet optreden?
Alvast bedankt voor jullie reacties