De veearts kon er niets van maken qua mijt, schurft, rainrot, mok, (ze jeukte ook met de benen) etc. en dacht dat ze een droge huid had gehad, waardoor schilfers, waardoor jeuk, waardoor nu kale plek. Wardie heeft een corticosteroid injectie gekregen tegen de jeuk (weet niet wat precies, heb nog geen rekening gezien) en ik moest het vet houden door er 2dd teatree olie op te smeren. Ruim 2 weken is er geen verbetering, (maarja, haren groeien niet snel..) en ook geen verslechtering te zien geweest. Tot gister... Nu heeft ze 3 grote kale plekken op de borst. Kon wel janken toen ik het zag!
Er hangen echt stukjes vel met haren en schilfers los.Morgen dus weer veearts bellen want ik ben er niet gerust op dat het alleen maar een droge huid geweest is als ik het nu al bijna 3 weken dagelijks vet loop te houden...
Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn? Ze heeft nog nooit eerder last van mok, zomereczeem of wat voor vorm van jeuk of schuren gehad, er is geen verandering qua voer o.i.d. geweest, ze wordt regelmatig ontwormd, etc.
Het enige wat ik qua verandering kan bedenken is dat ze minder beweging heeft gekregen de laatste 2 maanden door het slechte weer, dus natte bak en door grote drukte met studie van mij. Maar ze loopt wel overdag buiten met andere paarden. Maar het lijkt me stug dat dit door verveling oid komt..
Ben benieuwd of jullie een idee hebben, dan kan ik dat ook aan de veearts vragen evt.
Alvast bedankt voor het meedenken want ik begin me behoorlijk machteloos te voelen en ben ook nog eens bang dat ze straks ziek wordt met die kale borst! (Ze heeft wintervacht, gebruik nooit dekens..)
Weet iemand of dit voor kan komen bij schimmel of zou het toch iets anders zijn omdat de kaalheid uitbreidt? Dacht eerst echt dat de Imaverol de oplossing was, maar nu er ineens weer een plek opduikt ben ik er niet zo zeker meer van!