alternatieve behandeling bij kieswortelontsteking?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

robin_hood

alternatieve behandeling bij kieswortelontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 00:43

Mijn pony heeft een kieswortelonsteking ( ter hoogte van de 2e kies rechter bovenkaak). Zijn gebit is goed, niks mis mee, de ontsteking komt vermoedelijk door een trauma van buitenaf ( klap gehad, gestoten...? ). Sinds 6 weken zichtbare zwelling op de kaak ter grootte van een vuist. Advies dierenarts na het maken van rontgenfoto's : 3 maanden emdotrim 60% poeder. Zwelling neemt nu na een paar weken licht af. Heeft iemand ervaring met het gebruik van zalf, gel, spray of iets dergelijks om de zwelling en de ontsteking, in aanvulling op de langdurige antibioticabehandling, sneller weg te krijgen??? De pony is 5 jaar, in goede conditie, eet goed en mag "normaal" gereden worden.

MaaikeMo

Re: alternatieve behandeling bij kieswortelontsteking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:08

Ik denk dat je beter maar geduldig kan zijn, en niet zelfs gaan dierenartsen Lachen

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 00:01

Je kan het niet sneller weg krijgen. Daarvoor doet de Antibiotica zijn werk en dat heeft tijd nodig.
Wat is je dierenarts er verder mee van plan als het niet verdwijnt?
Je kunt het namelijk wel tijdelijk onderdrukken door die Antibiotica en soms kan de ontsteking door de Antibiotica geheel verdwijnen, maar de kans bestaat ook dat de ontsteking niet verdwijnt.. Zeker niet als het al in verder stadium is...
Dus laat je DA het hierbij?

robin_hood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 00:44

Ik heb er heel veel geduld mee, maar er was iemand die me er op attendeerde dat het met iets homeopatisch misschien wel in positieve zin aanvullend te behandelen zou zijn.
Ik heb rontgenfoto's laten maken in Moerbeke en er waren 2 opties: gelijk opereren en 2e kies rechter bovenkaak eruit halen óf geduld hebben en zeker 3 maanden antibiotica geven. Kans op 40% dat het daarmee goed komt. Zo niet, dan wordt de kies alsnog verwijderd. Zie ook: [MD] Ontsteking kies(wortel)

unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 20:27

Oke dat is inderdaad een duidelijke diagnose met advies. Inprincipe kan ik mij voorstellen dat je eerst antibiotica probeert. Kijken of het helpt..
Ik heb zelf niet echt iets met homeopatische middelen.. Ik durf ook niet te zeggen of er daadwerkelijk iets homeopatisch is hiervoor dat echt erbij kan helpen.. Succes ermee in iedergeval!