Veulen koehakkig

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AngelofLove

Veulen koehakkig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 15:18

Vorige week viel mij opeens op dat mijn veulen (5 maanden) achter nogal koehakkig staat (en loopt). Met de keuring (2 maanden) had hij dit totaal niet en een dikke 1e premie. Nu vraag ik me af omdat dit komt omdat hij in de wei (en modder) staat of dat dit een afwijking is. Gister was de dierenarts er om een paard te scannen dus ik heb advies aan haar gevraagd en volgens haar zou het inderdaad kunnen dat hij koehakkig staat door de groei in combinatie met in de wei en blubber staan, ze zei dat ik zou kunnen proberen om stukjes op het harde te gaan lopen met hem, hierdoor zal hij sneller zijn benen weer normaal gaan plaatsen.

Omdat het paardje nu nog jong is kan er natuurlijk wel het een en ander gecorrigeerd worden of het komt inderdaad door de groei, kan ik verder nog wat doen (hoefsmid?) om te zien of hij minder koehakkig komt te staan???

(en tja opmerkingen als een veulen moet je een veulen laten die ken ik wel, hij kan prima een veulen zijn, met leeftijdsgenootjes en oudere paarden, maar soms moet hij heel eventjes naar mij luisteren)

kehdra

Re: Veulen koehakkig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 13:52

De mijne had het in het begin ook een beetje, niet erg, maar als je het wist zag je het wel.
Ik heb mijn hoefsmid en VA gevraagd, en die zeiden beide dat het weer wegtrekt.
3 maanden later zag je er niks meer van.

Inderdaad op het harde stappen (nog goed voor de opvoeding ook Knipoog

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 14:05

Hij heeft vandaag een ritje op het harde achter de rug, hahaha, de weg op en neer gewandeld en terug liep hij een stuk meer door Lachen Ik wacht het wel af, hij is nog jong dus verwacht ook wel dat het weer wegtrekt maar wilde toch even kijken of iemand misschien advies had Lachen

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 14:44

Afbeelding

Zo was het toen hij een maand of 9 / 10 was.
Nu is het weg...

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 01:15

Ik zal van het weekend even een foto maken van hoe het nu is bij hem