Djilan schreef:Wat wil je dan precies vergelijken en waarom?
Dit lijkt me nuttige informatie voor iedereen die paarden houdt (of wil gaan houden). Niet "wat kost een zak voer of een baal hooi", maar wat kost nu werkelijk in de praktijk het houden van een paard. Natuurlijk begrijp ik dat bij de een een pak hooi 3,50 EUR kost voor 20 kg en dat de weer iemand anders wellicht een betere kwaliteit geeft van 5 EUR per 20 kg, maar het is ook juist interessant om uit te zoeken wat dan de marges zijn. Bijvoorbeeld: "De kosten van het voer van een Tinker in nederland met dagelijkse activiteit op recreatieve basis en levende op schrale grond kost tussen de 2,25 EUR en 3,60 EUR" Op welke manier voeren we paarden en welke karakteristieken horen daarbij. Als er hier genoeg mensen reageren dan kun je met enige zekerheid gaan vaststellen welk type paard, met wat voor activiteit, binnen welke marges onderhouden kan worden. Ben jij toevallig degene die 3,60 EUR per dag kwijt is, dan kun je vergelijken met wat iemand anders met dezelfde karakteristieken voert en wellicht EUR per dag besparen, door of anders te voeren of anders in te kopen! Ik ben iemand die thuis haar huishoudboekje strak onder controle heeft en vind het belangrijk ook inzicht te hebben in de kosten van het voeren en houden van paarden.