Mijn paard en vele andere paarden die ik om me heenzie. Trekken hun staart haren tussen de benen in stap. Komt dit door de kou of heeft het paard ergens last van? En hebben die van jullie daar ook last van.
Paarden 'duwen' hun staart aan bij wind en regen (gaan met de kont tegen de wind in staan) dat heb je misschien wel eens op de wei gezien. Maar het kan ook angst zijn, dan doen ze ook de staart tussen de benen, net als bij honden.
het is geen angst. Als we beginnen met rijden dan gaat de onderste deel van haar staart tussen de benen bij het stappen. Zag dat meerdere paarden dit doen als ze stappen. Nou wou ik graag weten of meer paarden hier last van hebben of heeft ze misschien last van haar rug of achterhand spieren? Of komt het doordat ze dan van stal komt onder een deken vandaan en dan buiten gereden wordt.
als ze een tijdje gedraafd heeft doet ze het inderdaad niet meer maar als ze weer stapt doet ze het wel weer. Haar staartwortel trekt ze niet aan het zijn de haren die onderaan tussen haar benen gaan in stap.