Welk voedingssuplement goed voor jaarling?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tobila

Welk voedingssuplement goed voor jaarling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 23:28

Mijn jaarling staat sinds afgelopen zondag op stal.
We hebben hem weggehaald uit een wei waar hij eigenlijk veel te weinig eten (vooral ruwvoer)kreeg. Hij is dus ook wat te mager.
Ik heb hem een wormkuur en een vitaminespuit gegeven en hij krijgt nu voldoende krachtvoer (dit bouw ik wel een beetje op) en ruwvoer.
Hij ziet er verder best goed uit, zijn vacht glanst en hij geeft de indruk, dat hij zich wel prettig voelt in zijn nieuwe stal.
Het lijkt echter wel, alsof hij wat minder energie heeft, dan hij hoort te hebben.

Zou't misschien goed zijn om hem een NAF Opkikker-kuurtje ofzo te geven? Of hebben jullie misschien nog andere tips uit eigen ervaring?

Alvast bedankt Knipoog

classic_life

Re: Welk voedingssuplement goed voor jaarling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:53

gewoon veel ruwvoer blijven geven en misschien een kleine hoeveelheid opgroei brok oid

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:11

ik voer haemolytan bij in de hoop dat hij alle benodigde bouwstoffen voor de groei binnenkrijgt en ocd help voorkomen (op advies DA).
anders is een goede opfokbrok misschien een goed id idd Lachen

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:09

Ik geef caprice wat multivitamine bij, ook van NAF .
Verder krijgt het 2 x daags veeeeeeel ruwvoer, en wortelen, voederbiet en 1 x daags zijn portie biks.
Ook hij is niet dik te krijgen, maar hij staat wel dag en nacht buiten, en rent en speelt heel de dag door..

Ik zou blij zijn als het weer voorjaar is...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:11

Als hij verder goed oogt zou ik niet direct met suplementen gaan beginnen. Zodra hij voldoende ruwvoer krijgt zal hij wel bijtrekken. De meeste paarden worden in de winter wat dunner.