overbouwd paard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fury

overbouwd paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 13:00

Ik vraag mij af hoeveel mensen er een paard hebben of kennen tussen de drie en vier jaar die toen behoorlijk overbouwd waren en later zijn bijgetrokken? De meeste paarden die ik ken waren op die leeftijd namelijk al redelijk in evenwicht. Ik zou het leuk vinden om mensen te horen die dus een overbouwd paard hebben gehad op die leeftijd (en wat nu bijgetrokken is) en zou graag willen weten hoe ze dat paard getrained hebben. Andere tips of negatieve ervaringen (dat die paarden dus NIET meer zijn bijgetrokken en overbouwd zijn gebleven) zijn ook welkom.
Knipoog

Kris

Re: overbouwd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 09:49

Verplaatst MD --> BEH.

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:50

ik heb een 4 jarige pony die ook heel sterk overbouwd is. Ben dus ook benieuwd naar de reacties hierop.

fury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 20:30

Niemand met meer ervaringen? Had gehoopt op bokt wel wat te vinden

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:31

naja mijn pony is nu dik 5 jaar, en haar achterhand is binnen een half jaar van 8 cm verschil naar 3 cm verschil met der schoft gegaan (gelukkig Nagelbijten / Gniffelen het was geen pan)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:35

mijn paard is al weer 15 jaar geworden,en haar bouw zal niet meer bij trekken. Knipoog ze is ook overbouwd,maar heb er niet echt veel hinder van,vroeger wel hoor,ze hebben dan toch meer moeite om de achterhand er onder te krijgen,na veel uren trainen loopt ze net als een paard dat wel correct is gebouwd.ik denk dat het toch wel een dikke 5 cm verschil zal zijn,heb het eigenlijk nog nooit gemeten.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:40

Ik heb een kruising quarter-anglo arab.
Toen ze 3 was, was ze lichtjes overbouwd. (1 à 2 cm) Nu is ze 10 en is ze netjes in verhouding. (Maar nog steeds een erg horizontaal gebouwd paard, Ze ziet eruit en als een volbloed, maar dan wat gespierder en zwaarder.)
Ze is nog erg veel gegroeid na haar 4de. (Is toch nog een cm of 3 bij gekomen) Vooral qua ontwikkeling in haar schouder/ schoft merk je dat.

fury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 21:23

Dankjulliewel! Ik rij nu zelf een kwpner maar die is dus ook nog overbouwd. Hoop heel graag dat ze bijtrekt. Ik denk er namelijk over om haar te kopen omdat het verder wel een heel leuk paard is, alleen ze is niet heel goedkoop dus vandaar dat ik het met overbouwde zat. Wil later toch heel graag de dressuur in en dan hoor ik vaak dat het toch lastig is met een overbouwd paard.

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:31

Ik heb zelf ook een overbouwde pony. Zelf heb ik niet veel problemen met dressuur. Die van mij wil heel graag werken en doet ook erg goed zijn best. Wel merk is soms dat hij sommige dingen erg moeilijk vindt (maar dat heeft elk paard).