zucht of niet?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

zucht of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 16:15

Hallo, Ik had een vraagje: ik ben vandaag naar mijn pony geweest en tijdens het poetsen zag ik dat het gebied juist voor haar uier dikker was, langs beide kanten. Je kan het wel indrukken en ze heeft er geen pijn aan. Wat kan dit zijn, ik heb al met de zoekmachiene gezocht en waar het meeste mee overeeen komt is zucht maar ik dacht dat dit alleen bij drachtige merrie's voorkwam.

Ze is wel juist veranderd van stal dus ander eten meer weidegang en ik denk dat ze hengstig ga worden.

Heeft er ieman een idee?

groetjes

CM_

Re: zucht of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:19

Ik zou me niet teveel zorgen maken, verandering van voer en hengstigheid kunnen dit makkelijk veroorzaken Ja

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 19:23

ok ik had ook precies de indruk dat na het rijden het wat minder was, dit is toch typisch voor vochtophoping dat het verminderd met beweging( wel raar want ze staat heel de dag op de wei dus daar heeft ze beweging)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 03:57

Op de wei bewegen ze minimaal, En als het juist door het gras komt, word het idd niet minder op de wei.
Dat het minder word met rijden dat is logisch Knipoog

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 06:59

Dit klinkt inderdaad als een veel voorkomend 'kwaaltje' (als het al een kwaaltje genoemd moet worden). In principe kan het helemaal geen kwaad. Hou wel in de gaten dat de uier niet erg warm wordt en/of hard, en check als je twijfelt of je paard geen verhoging heeft. Maar eigenlijk is er

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 17:00

crossmonster: ik heb ze juist van stal veranderd zodat ze meer beweging zou hebben op de wei, ik denk toch dat ze meer beweegt op de wei dan in de stal, ok ze eet dan geen gras maar rond deze tijd van 't jaar is er toch bijna geen gras.