Teken op paarden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marijke09

Teken op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 20:48

Hallo,
Wij hebben in Nieuw Zeeland erg veel last van de cow ticks (zwartige teken op paarden) Wij hebben hiervoor een speciaal product gekocht van de dierenwinkel Ripcord, maar een kennis gebruikt de honden en katten sprays (want deze zijn veel goedkoper). maar het leek mij dat als het echt zooo goed was en goedkoop iedreen het wel zou kopen en niemand meer ripcard. Zit er iets in de Honden of Katten sprays niet bedoeld voor paarden of maakt het niet echt uit?

OlimpicDiaz

Re: Teken op paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 20:52

Geen idee.....hier ben ik ook eigenlijk wel benieuwd naar.....want volgens mij heb je wel dezelfde teken bij alle diersoorten? Wellicht ligt het verschil aan de sterkte van het middel in de spray....een paard kan waarschijnlijk een hogere dosering op zn huid aan dan bijvoorbeeld een kat (en door zijn gewicht en door de dichtgeid van de haren).....Ik ben heel benieuwd wat andere mensen er over zeggen, ik blijf het topic even volgen Lachen

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 21:04

Voor zover ik weet mag je geen producten gebruiken die voor honden of katten gemaakt zijn. Veel producten voor honden of katten worden opgenomen door de huid en komen zo in de bloedbaan. Dit kan voor paarden funest zijn. Het lichaam van een paard zit heel anders in elkaar dan dat van een kat of hond. Mijn dierenarts heeft me ooit eens vertelt dat je op die manier je paard vergiftigen kan, zelfs met een kleine dosering van een niet geschikt product. Wees er dus maar erg voorzichtig mee.

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 02:12

Voor zo ver ik weet is iig frontline veilig in gebruik bij paarden, anders even je da bellen als er inderdaad vergiftiging van komt zal je da het je wel kunnen vertellen. telefoontje kost niets.

mvg

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 16:42

En je kan frontline mischien ook even mailen of bellen? En de da als eerste natuurlijk.

Ik heb het wel vaker op mezelf gespoten ivm werken in de struiken en heb er niks aan over gehouden, ook geen teken Haha!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:57

HBVisser schreef:
Voor zover ik weet mag je geen producten gebruiken die voor honden of katten gemaakt zijn. Veel producten voor honden of katten worden opgenomen door de huid en komen zo in de bloedbaan. Dit kan voor paarden funest zijn. Het lichaam van een paard zit heel anders in elkaar dan dat van een kat of hond. Mijn dierenarts heeft me ooit eens vertelt dat je op die manier je paard vergiftigen kan, zelfs met een kleine dosering van een niet geschikt product. Wees er dus maar erg voorzichtig mee.

Hier kan ik het niet meer dan eens mee zijn!

marijke09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 06:26

Bedankt voor de reacties, zal toch nog maar eens met haar gaan praten.....Het leek me al zo sterk dat als het zoo gopedkoop en makkelijk was iedreen verder het dure product koopt.!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 12:33

Ik gebruik gewoon frontline, voor honden en katten.
Op advies van mijn DA.

Het werkt altijd prima, gebruik het al jaren en het heeft nog nooit problemen opgeleverd.

Succes Knipoog