Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lietjuh_ schreef:Zoals de titel al zegt: Wat is de voeding- prestatie verhouding bij een sportpaard?
Wat moet je paard presteren?
Paard 1; L springen en M1 dressuur, as jaar ook SGW. Paard 2 loopt dubbel B.
Wat voor soort en hoeveel brok krijgt je paard?
Performance concentrate van D&H aangevuld met haver en gerst. Paard 1 krijgt 2 scheppen D&H en 2 scheppen haver per dag. Paard 2 krijgt 2 scheppen D&H, 1 schep Haver en 1 schep gerst, aangevuld met half schepje Blue Chip pro (= supplement om sterker te worden)
Wat krijgt je paard nog meer voor voer?
Ze krijgen 's ochtends en 's avonds veel hooi van heel goede kwaliteit. 's nachts krijgen ze een behoorlijke pluk stro, voor buikvulling en om verveling tegen te gaan. Overdag gaan ze naar buiten op gras (maar heeft nu geen waarde)
Hoe vaak gebruik je je paard?
Mijn paarden worden ca. 3* per week intensief dressuurmatig getraind afgewisseld met af en toe een sprongetje. 1* per week longe, 1* per week buitenrit (galoptraining). Ca. 2* in de maand wedstrijd, zowel dressuur als springen.
Groetjes!

Lietjuh_ schreef:Zoals de titel al zegt: Wat is de voeding- prestatie verhouding bij een sportpaard?
Wat moet je paard presteren?
Rensport, paard moet topsnelheden bereiken
Wat voor soort en hoeveel brok krijgt je paard?
wij hebben speciaal gemaakte biks dat slechts een aantal trainers gebruiken, deze bevatten een laag eiwit gehalte, electolyten zijn er in verwerkt, vitamines en de standaard dingen die in biks zitten
Wat krijgt je paard nog meer voor voer?
Geplet mais, luzerne (anders dan die in NL wordt gebruikt, deze is droger en verser) we voeren ze grote hoeveelheid hooi
Deze informatie zou ik graag willen gebruiken bij mijn eindexamen opdracht.
Iedereen behoud zijn privacy en het gaat alleen om de hoeveelheden voer.
Alvast bedankt!
Groeten,
Annelie