Hallo!
Vorig jaar had mijn pony een ontsteking op de sesamschijf, de plaats waar de pezen samenkomen. Hij heeft ongeveer drie maanden rust gekregen en is dan genezen verklaard. Nu is het al de derde keer op nog geen half jaar tijd dat hij mank staat. Eigenlijk is het altijd wat zichtbaar gebleven aan zijn been. De veearts zei dat dit kon. Nu lees ik op enkele websites dat een peesontsteking 3 maanden moet genezen met niet teveel beweging en veel afspoelen, en daarna 3 maanden waarbij het werk weer word opgebouwd. Ik vrees dus dat het daar is misgelopen :s dat hij onvoldoende hersteld is. De minste misstap die hij maakt (struikelen ofzo) doet hem vaak manken. Niet zo heel hard, maar zuiver loopt hij niet. Op sommige momenten mankt hij "door", andere momenten is het amper te zien. Zou het kunnen dat zijn blessure onvoldoende genezen is waardoor hij nu nog steeds tekenen vertoond? Ik maak me behoorlijk ongerust. Mijn pony is de laatste maanden ook veel rustiger. Aan de longe bokt hij maar af en toe meer. Hij is nog maar 11 en een half jaar oud en het zou zonde zijn dat hij nu al "op pensioen" moet. Ik overbelast hem ook niet. Max. 15min longeren en 30min rijden (en niet al te intensief). Ik spring niet. Hij krijgt 2 rustdagen (soms zelfs 3) per week.
Waar mijn vraag op neerkomt is of het mogelijk is dat zijn peesontsteking onvoldoende genezen is vorig jaar? Mijn pony is telkens na 2 of 1 week hersteld afgelopen maanden. Toch vraag ik me af of hij wel echt herstelt.