mijn verzorgpaard heeft sinds korte tijd soort van wondjes bij de mond, maar het is niet open. Nu is me gezegt dat Imaverol er tegen zou helpen omdat het ook steeds verder naar boven gaat. Nu vroeg ik mij dus af wat dit zou kunnen zijn? een man bij ons op stal zei wel dat we op moesten passen omdat het besmettelijk zou zijn.
groetjes mandy
Silence
imaverol is tegen schimmel, dan valt de huid er een beetje af. Dat zijn geen wondjes. Schimmel kan besmettelijk zijn. je zult inderdaad eerst moeten kijken waar het van komt; bit? neusriem, halster?
ik kom helemaal nog niet echt aan de teugels want ze is nog maar net in gereden dus doe lekker rustig aan. en het zit niet echt op de plek van het bit, net heel iets hoger.
vergeet ook niet na elke poetsbeurt al je borstels te ontsmetten. Als het echt een schimmel is, is het erg besmettelijk. Maar met strikt beleid is het redelijk snel onder controle te krijgen en op te lossen.
Het zou ook van het bit kunnen komen. Gebruik je een watertrens? Bij een watertrens klemt er soms een velletje, daar waar de bitring door het bit gaat.
Ik zou niet zonder een fatsoenlijke diagnose van de DA met Imaverol gaan smeren.
Wat voor neusriem hebben jullie? Bij een te laag hangende engelse of gecombineerde neusriem zie je ook nog wel eens wondjes op de genoemde plek. Heb je anders een foto?