Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Macusa schreef:Een algemene richtlijn is een totaal van 2% van het lichaamsgewicht in kg, maar het hangt natuurlijk ook van je omstandigheden af, de mate van beweging etc. Als je hem bv 2kg hooi geeft naast de 3 kg biks + 3 kg muesli dan zou je paard dus ongeveer 400 kg moeten wegen.
0Nanneke0 schreef:Ben eigenlijk benieuwd wat jullie een 4 jarige (paard/ruin) zouden voeren. Krijg verschillende dingen te horen. De ene zegt 3 kg biks + 3 kg muesli en 2 keer per dag hooi en de ander ect.
Mijn paard word totaal niet snel dik. Hij is bij zijn buik en vooral flanken zelfs iets aan de dunne kant.
Het gebit is ook al gecontroleerd dus daar ligt het niet aan en ontwormen dat gebeurd ook altijd.
Ik rij ong 3 dagen 30min en 2 dagen longeer ik hem en 2 dagen krijgt hij vrij (paddock).
0Nanneke0 schreef:probleem is dat ik op een hippisch centrum staan en daar krijgen ze maar 2keer hooi en als je meer wilt dan doen ze nogal erg moeilijk.
Dus als ik totaal 1.5kg muesli en 2kg biks geef aan krachtvoer is het genoeg?
Iemand anders nog tips op hooi na? Om hem wat dikker naja dat is het niet het goede woord maar voller te krijgen?
ook voeren we elk paard 2 scheppen pulp bij de brok(is goedkoop en groeien ze super van)0Nanneke0 schreef:Ben eigenlijk benieuwd wat jullie een 4 jarige (paard/ruin) zouden voeren. Krijg verschillende dingen te horen. De ene zegt 3 kg biks + 3 kg muesli en 2 keer per dag hooi en de ander ect.
Mijn paard word totaal niet snel dik. Hij is bij zijn buik en vooral flanken zelfs iets aan de dunne kant.
Het gebit is ook al gecontroleerd dus daar ligt het niet aan en ontwormen dat gebeurd ook altijd.
Ik rij ong 3 dagen 30min en 2 dagen longeer ik hem en 2 dagen krijgt hij vrij (paddock).
) En sinds ze slobber krijgt is ze gewoon 'normaal'.
0Nanneke0 schreef:probleem is dat ik op een hippisch centrum staan en daar krijgen ze maar 2keer hooi en als je meer wilt dan doen ze nogal erg moeilijk.