Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Esperanza schreef:Ik zou eens gaan kijken naar kunststof hoefbeslag.
http://www.bokt.nl/wiki/Kunststofbeslag
Rubberen ijzers ken ik niet
, leken net van rubber Arabesk schreef:tja toch laten de filmpjes die we gemaakt hebben een ander beeld zien, namelijk dat kunststof beslag even slecht dempt als ijzeren beslag
juval schreef:misschien is dit een oplossing: http://www.paardenschoenen.nl/index_nl.html
_Sigrid_ schreef:Is het geen optie om je pony gewoon zonder ijzers te laten lopen? Want een hoef is de meest natuurlijke schokdemper.
Anders bestaat er ook nog kunstof beslag. Er is iemand hier op bokt, die dat zelf onder haar eigen paarden slaat. Ik zal even voor je zoeken.
Maar zonder ijzers is natuurlijk ook gewoon te proberen.
Maar niet commercieel, verdien op een andere manier mijn centen en dus redelijk onafhankelijk.
Kunststof demt nog beter dan gewone ijzers en demt nog beter dan blote voeten!!!Bellasdodo schreef:Gister een paard op de kliniek laten nakijken die ook op de zool en straal liep en daardoor veel schade had opgelopen!! is onmiddelijk op aanraden van de arts op ijzers geplaatst omdat het paard niet meer normaal op het harde kon lopen en veel pijn had hierdoor!ja, precies, normaal staan ze bij mij redelijk natuurlijk bekapt flink op de straal.. en op de hele zool ipv op de rand.. wat doet dan de paardenschoen??
MissDonna schreef:De takken van de ijzer naar achter laten buigen. Dus niet rond. Vraag even of de Hoefsmit voor jou dit een idee vind.
De smid heeft mijn ijzer van voren al een heel stuk afgerond, maar nu moet deze dus helemaal worden afgerond. Verder heeft hij zelf ook van het ijzer een eggbar gemaakt.Citaat:verder las ik dat iemand ook een rond ijzer nodig heeft. Dit kan de smit ook doen. mijn paard staat hier ook altijd op. Zodat ze der pas goed kan afronden
Arabesk schreef:tja toch laten de filmpjes die we gemaakt hebben een ander beeld zien, namelijk dat kunststof beslag even slecht dempt als ijzeren beslag

azile schreef:Ja ik heb er natuurlijk ook helemaal geen verstand van , ik ben zelf goed te spreken over de kunstof ijzers .
Leuk! Here we go again! Ik ben nu aan zet...
.
, omdat een hoef altijd gevuld is met zand/modder en derhalve valt deze theorie van jou ook in duigen. De beslagen hoef wordt, dankzij de natuurlijke vulling in de vorm van modder, gewoon volledig belast;