Haf met Diarree

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NicoleHorses

Haf met Diarree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 08:37

Hoi, mijn haflinger heeft al best lang veel last van de diarree, we hebben hem al eens van het voer af moeten zetten van de dieren arts maar niks helpt Ach gut jullie enige oplossing?

AdnerB

Re: Haf met Diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:12

geef je paard brood..neemt vocht op..en maakt de darmen goed schoon..heeft bij ons op stal altijd veel effect gehad..

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 11:16

De dierenarts er weer bij halen en hem goed laten onderzoeken.
Heb het helaas zelf mee gemaakt met mijn fries, en bij mij is de dierenarts er vanaf het begin bij geweest maar helaas is het niet goed afgelopen. (Hoeft bij jou natuurlijk niet zo te zijn maar ik zou niet te lang aansukkelen)
Heb hier foto's liggen van dat mijn paardje diarree had (al een tijdje) die zijn echt om te huilen zo slecht ging hij er uit zien.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:19

Ik zou je Haf maar eens goed na laten kijken want ik begrijp uit verschillende topics van je dat hij wormen heeft, last van zand, dunne mest en een beetje kreupel loopt.
Het is zo achter het computerscherm lastig om een oordeel te vellen en het enige advies dat ik voor je heb is om er een goede veearts bij te halen.
Soms moet je aktie ondernemen en als het mijn pony was had ik dat nu maar gedaan.
Dan weet je tenminste wat er precies aan de hand is.
Heel veel beterschap want zo blijft het aanmodderen.

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 16:23

Krijgt je paard hooi of kuilgras? Wij hebben een Haflinger op stal die niet tegen kuilgras kan, dan krijgt hij ook diaree, als we hem hooi geven dan gaat het wel goed. We geven hem nu dus hooi en een handje kuil per keer en het is niet meer terug gekomen. Het is het proberen waard zou ik zeggen.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 17:06

Bedankt(L)
Maar waarsch. komt het omdat hy nog zoveel zand in zijn maag heeft..
Echt tesneu voor woorden gewoon!:(.
En hij is Spierbevangen , maar niet zo super erg.
x

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:53